حسن روشن: وقتی قایدی گفت متاهلم، تعجب کردم!

به او گفتم کلاهت را درست روی سرت بگذار

حسن روشن: وقتی قایدی گفت متاهلم، تعجب کردم!

مطرح شدن دوباره نام مهدی قایدی در یکی از اتفاقات حاشیه‌ای فوتبال در روزهای گذشته بار دیگر توجه پیشکسوتان را به این بازیکن ریزنقش معطوف کرد.

حسن روشن بازیکن قدیمی تیم استقلال ، درباره روزی که مهدی قایدی را از نزدیک دیده تا در یک حرکت نمادین پیراهن شماره خودش در استقلال را به او بدهد اظهار داشت: «روزی که قایدی برای گرفتن عکس به آن مکان آمد کلاهش را برعکس گذاشته بود و موهایش مدل عجیب و غریبی داشت. من آخر برنامه به او گفتم برای این‌که فوتبالیست موفقی بشوی کلاهت را درست بذار و موهایت را درست کن! این حرف‌ها را به عنوان یک بزرگتر به او گفتم چون می‌دانستم ممکن است به حاشیه برود.»

وی افزود: «ظاهرا که خدا این جنبه را به او نداده که همزمان هم مشهور بشود هم پولدار! متاسفانه او با دیدن لابی هتل‌های آن‌چنانی و فروشگاه‌های دبی فوتبال یادش رفت وگرنه به این سرعت نباید اینقدر افت می‌کرد. من آن زمان که شماره ۱۰ را به او دادم گفتم برو ازدواج کن چون ازدواج کردن باعث پیشرفت فوتبالیست‌ها می‌شود که همان زمان به من گفت: «من زن دارم آقای روشن!»... که خیلی تعجب کردم. ولی به طور کلی شرایط فوتبال در امارات این‌طور است. آن‌ها یکی دو بار به بازیکنان کمک می‌کنند اما اگر نتوانست شرایط مورد نظرشان را به دست بیاورد با تهدید و جریمه اخراجش می‌کنند».

روشن ادامه داد:« اگر اشتباه نکنم اول فصل موهایش را درست اصلاح کرد و چون تازه ازدواج کرده بود از خیلی حواشی دور ماند و البته کنار بازیکنی فوتبال بازی کرد که لازم و ملزوم هم بودند. دیاباته در آن فصل زوج خوبی با قایدی تشکیل داده بود. یکی دفاع را به هم می‌ریخت و آن‌یکی گل می‌زد که بیشتر وظیفه به‌هم‌ریختن خط هافبک و دفاع بر دوش قایدی بود. الان هم یامگا می‌تواند کنار قایدی همین کار را در استقلال انجام بدهد گرچه ساپینتو او را عقب برده و این دو نفر از هم دور هستند. برای همین قایدی هم ضعیف شده، هم پولدار شده و هم به نظر می‌رسد دیگر اشباع است و نمی‌خواهد پیشرفت کند.»

وی اظهار کرد:«وقتی شما یک‌مرتبه به پول و شهرت برسید باید ظرفیتش را هم داشته باشید. او وقتی بعد از استقلال به دبی رفت و آن‌جا دیدمش گفتم مراقب شرایط زندگی در اینجا باش! به برو بچه‌های باشگاه الاهلی هم که از دوستان قدیمی من هستند گفتم هوای قایدی را داشته باشید. به طور کلی عرب‌ها طرفدار فوتبال تکنیکی هستند اما یکی مثل علی کریمی. عرب‌ها تکنیک علی کریمی را دوست داشتند چون با قدرت و قلدری دریبل می‌زد و با یک تنه فنی بازیکن روبرو را سوت می‌کرد اما همان زمان به قایدی گفتم تو دریبل می‌زنی اما قلدر نیستی و بدن نداری پس به درد این کار نمی‌خوری. عرب‌ها شوخی ندارند، تا ببینند یک بار از تو دریبل می‌خورند بار دوم چنان تو را می‌زنند که هر دو پایت به هوا بلند شود.»