حال سینمای استان بوشهر خوش نیست

حال سینمای استان بوشهر خوش نیست

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: این استان ۱۲ فضای سینمایی دارد که همه دستخوش مساله ای هستند و به تعبیری حال سینمای بوشهر خوش نیست. 

عبدالرحیم افروغ در نشست مدیرعامل سازمان سینمایی کشور با استاندار بوشهر افزود: انتظار می‌رود با همت سازمان سینمایی و سمعی و بصری فضای ماه‌های آینده سینمای استان متفاوت شود.

وی بیان کرد: امروز سینما بهمن بوشهر بعنوان قدیمی‌ترین سینمای شهر تعطیل است و نیاز جدی به مقاوم سازی و انجام یک اقدام فوری دارد تا بتوانیم در آینده ای نه چندان دور فضای مناسب و متفاوتی به مردم این استان هدیه دهیم.

افروغ اضافه کرد: سینما آوینی از جمله دیگر سینماهای شهر بوشهر متعلق به فرهنگ و ارشاد اسلامی است که اجازه و امتیاز پخش فیلم ندارد و با توجه به اینکه این مرکز به بخش خصوصی واگذار شده از یک مکان فرهنگی تبدیل وضعیت داده است.

وی سینما انقلاب، سینما آفتاب عالی شهر بوشهر، سینما ولایت در مجموعه پایگاه هوایی، سینما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله سینماهای این استان هستند که باید با برطرف کردن مشکلات آنها به مراکز فعالتری تبدیل شوند.

اصلی ترین سینمای بوشهر در انتظار تعیین تکلیف

مدیر حوزه هنری استان بوشهر نیز در این نشست گفت: فعالیت سینما بهمن بوشهر  بعد از واقعه متروپل طبق بخشنامه وزارت کشور به دلیل فرسودگی متوقف شد و عملاً تنها سینمایی که در استان اقدام به اکران فیلم‌های روز سینمای کشور داشت از مدار فعالیت خارج شد.

امید پارسایی فرد افزود: سینما بهمن بوشهر ۵۰ سال قدمت دارد و باید مشخص شود که یا از نو ساخته و یا باسازی شود. در همین راستا به این جمع بندی رسیدیم که فاز اول مطالعه این سینما باید انجام شود.

وی ادامه داد: سازمان سینمایی حوزه هنری که این سینما متعلق به آنها است آمادگی دارد که این فاز مطالعاتی را به سرانجام برسد و از طرف دیگر دوستانی بعنوان سرمایه گذار اعلام آمادگی کردند که وارد این عرصه شوند.اما نکته مهم این است که برای تبدیل سینما بهمن به پردیس سینمایی نسل جدید علاوه بر ورود سازمان سینمایی به مدد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نیاز است.