حاشیه های برکناری شهردار جهرم

حاشیه های برکناری شهردار جهرم

زینب دانشور/ چیزی به پایان تابستان داغ و شهریور تغییر شهردار نمانده، تابستانی پر هیاهو با ماجراهای دنباله دار و کنجکاوی برانگیز استیضاح شهرداران شیراز و جهرم.

مدت ها بود پچ پچ های در گوشی استیضاح سید احسان اصنافی، شهردار سابق شیراز به گوش می رسید تا بالاخره در ماه های اخیر این پچ پچ ها به فریاد تبدیل شد، اتفاقی که نهایتاً کار را به استعفا و انتخاب فردی دیگر در سمت شهرداری این کلانشهر رساند. نتایج تمامی این جلسات و حواشی به انتخاب محمد حسن اسدی، عضو دیگری از شورای ششم ختم شد و وی بر مسند شهرداری شیراز نشست.

اما هنوز ماجرای استعفای سید احسان اصنافی شهردار شیراز داغ بود که به فاصله اندکی از آن، خبر استیضاح شهردار جهرم نیز رسانه ای شد، کسی که یک سال پیش تجربه های مدیریتی اش اعضای شورای ششم را متقاعد به انتخاب وی به عنوان متولی امور شهری کرده بود.

عبدالرحیم اسدی به اتفاق آرای اعضای شورا در تاریخ 15 آبان 1400 مدیریت شهری جهرم را در دست گرفت اما کمتر از یک سال بعد یعنی 13 شهریور جاری، این پست را ترک کرد.

رئیس شورای شهر جهرم در گفت و گو با «خبرجنوب» در تشریح دلایل استیضاح شهردار جهرم گفت: پس از بررسی عملکرد شهردار طی مدت مدیریت، با توجه به این که خواسته های اعضای شورا برآورده نشد، تصمیم به استیضاح گرفتیم.

داوود اوسط جهرمی افزود: بدین ترتیب با طرح 23 سئوال و پس از شنیدن پاسخ های اسدی، با 5 رأی موافق، یک رأی مخالف و یک رأی ممتنع تصمیم به برکناری وی گرفته شد.

وی در خصوص محور 23 سئوال ذکر شده تصریح کرد: سئوالات طراحی شده در حوزه های خدمات شهری، فضای سبز، تخلفات ساختمانی، سد معبر، اجرای احکام کمیسیون ماده 100، جمع آوری سگ های ولگرد، عدم برنامه ریزی در برنامه معاونین شهردار، نظارت بر عملکرد پیمانکاران و ... بود.

رئیس شورای ششم شهرستان جهرم در پاسخ به «خبرجنوب» در خصوص گزینه های مورد نظر شهردار آینده این شهرستان بیان کرد: در حال حاضر به مدت سه ماه سرپرستی شهرداری به غلامحسین بهمنی واگذار شده و در این مدت اعضای شورا با دقت و حساسیت بیشتری نسبت به انتخاب شهردار بعدی تصمیم خواهند گرفت.

اوسط جهرمی افزود: شورای شهر چند تن از افراد مصلح را مد نظر دارد که به یاری خدا با گزینش های نهایی، شهردار جدید معرفی خواهد شد.

وی در خصوص انتظارات اعضای شورا از شهردار آینده بیان کرد: با توجه به ظرفیت های شهر جهرم از درآمدهای پایدار شهرداری گرفته تا جذب سرمایه گذار، ‌اجرای پروژه های بزرگ و ... را در سرفصل های انتخاب شهردار آینده ملاک قرار داده ایم.

رئیس شورای شهر جهرم با تأکید بر این که برخی سوء برداشت ها در خصوص استیضاح و برکناری شهردار جهرم موجب تشویش اذهان شده است گفت: صراحتاً اعلام می کنم در این خصوص هیچ دست پشت پرده ای دخیل نبوده و نخواهد بود و شائبه دخالت برخی مدیریت ها در برکناری اسدی به هیچ عنوان صحت ندارد.

اوسط جهرمی افزود: شورای شهر جهرم به دور از هر گونه سیاسی کاری به انجام وظایف محوله مشغول است و قصد ما صرفاً ارتقاء شهر و خدمت به مردم این دیار بوده و خواهد بود.

لازم به ذکر است، غلامحسین بهمنی سرپرست فعلی شهرداری سابقه معاونت شهرداری جهرم، عمران و شهرسازی، خدمات شهرداری و ریاست هیأت مدیره سازمان های فضای سبز، آتش نشانی، تاکسیرانی و اتوبوسرانی، دبیر کمسیون ماده ۱۰۰، مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز و .... را در کارنامه خود دارد.