جوان ۲۱ساله در حوضچه پرورش میگوی بندرعباس غرق  شد  

جوان ۲۱ساله در حوضچه پرورش میگوی بندرعباس غرق  شد    

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس گفت: یک جوان ۲۱ساله بر اثر بی احتیاطی در حوضچه پرورش میگو مجاور فرودگاه بندرعباس غرق شد.

نشانی محمدامین لیاقت افزود: بعد از دریافت گزارش این حادثه از طریق تلفن ۱۲۵ در شامگاه دوشنبه ، گروه غواصی فوری از ایستگاه شماره پنج به محل حادثه اعزام  و عملیات جستجو آغاز شد.

به گفته وی به دلیل تاریکی، غواصان ایستگاه امداد و نجات ساحلی موفق به یافتن فرد نشدند و امدادگران آتش نشانی کاوش را پس از روشنی هوا ادامه دادند و غریق را به بیرون حوضچه منتقل کردند.

لیاقت ادامه داد: مرد جوان بی احتیاطی کرده و برای شنا وارد حوضچه پرورش میگو شده بود که به دلیل عدم مهارت و ناآشنایی با محیط و نیز نوع بستر این نوع حوضچه ها، به زیر آب رفته و جان خود را از دست داد.

مدیرعامل آتش نشانی ضمن هشدار نسبت به ضرورت پرهیز از شنا در حوضچه های پرورش میگو از شهروندان خواست: با اشاره به شرایط جزر و مدی شدید و گل آلود بودن بستر در بیشتر نوار ساحلی بندرعباس، از شنا در مناطق خطرناک به ویژه در زمان غروب و پس از تاریکی هوا خودداری کنند.

این هشدارها در حالیست که در طول نوار ساحلی شهر بندرعباس، هیچ مکان امنی که نیروهای نجات غریق و امکانات امدادی در آن مستقر باشند برای شنای شهروندان و مسافران  مشخص و معرفی نشده است.