جنجال خبرنگاران فرانسوی بر سر اتانازی آلن دلون

جنجال خبرنگاران فرانسوی بر سر اتانازی آلن دلون

با وجود اخباری که چندی پیش درباره تصمیم آلن دلون به مرگ خودخواسته منتشر شد، این بازیگر سرشناس قصد ندارد به زندگی خود پایان دهد.

آلن فابیان، فرزند آلن دلون، دیروز (دوشنبه، ۱۵ فروردین) سرانجام سکوتش را شکست و با خشم تمام شایعاتی را که در هفته‌های گذشته درباره تصمیم پدرش به توسل به اتانازی (مرگ خودخواسته) در برخی رسانه‌ها منتشر شده بود، تکذیب کرد.

وی در یک رشته استوری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: معمولا این کار را نمی‌کنم اما این مساله دارد از کنترل خارج می‌شود. بیش از دو هفته است که در به اصطلاح مجله‌ها و در کامنت‌هایم می‌خوانم که پدرم قصد دارد با اتانازی به زندگی خود پایان دهد. این حقیقت ندارد.

در ادامه این استوری‌ها آمده است: شما خبرنگاران واقعا باید از خودتان خجالت بکشید. اسم این را می‌گذارید روزنامه‌نگاری؟ نه خیر! این انتشار اخبار جعلی است.

وی در ادامه با به اشتراک گذاشتن اسکرین شاتی از عناوین چند روزنامه فرانسوی در این باره نوشت: بین این که « پسرم اگر زمانی در کما و به دستگاه وصل بودم، می‌خواهم دستگاه را ازم جدا کنید» تا این که آلن دلون خواستار مرگ خودخواسته بوده و با خانواده‌اش خداحافظی کرده است، زمین تا آسمان تفاوت است. اتفاقا یک بار چنین اتفاقی افتاد اما ما تصمیم گرفتیم دستگاه را از او جدا نکنیم.

پسر آلن دلون در پایان تهدید کرد که اگر انتشار این اخبار ادامه پیدا کند، کار را به دادگاه خواهد کشاند.

رسانه آلمانی آر تی ال چندی پیش گزارش داد، دلون ۸۶ ساله قصد دارد با اتانازی از رنج بیماری فرار کند. اسطوره سینمای فرانسه و یکی از خوش سیماترین بازیگران مرد تاریخ سینما در سال ۲۰۱۹ دوبار سکته کرد و از آن زمان تاکنون در بستر بیماری افتاده است.

دلون که حرفه بازیگری را از دهه ۱۹۵۰ آغاز کرده، بازی در بیش از یک صد فیلم از جمله داستان ما (۱۹۸۴، رابرت آورانچ) و آستریکس در بازی های المپیک (۲۰۰۸،ژولیوس سزار) را در کارنامه دارد. جایزه سزار برای بهترین بازیگر نقش اول مرد، خرس طلایی افتخاری جشنواره بین المللی فیلم برلین و نخل طلای افتخاری جشنواره کن از جمله افتخارات این هنرپیشه معروف هستند. وی همچنین در سال ۱۹۹۱ نشان لژیون افتخار فرانسه را دریافت کرد.

بیشتر بخوانید