جزئیات مصوبات سفر ۲ روزه رئیس جمهور به استان بوشهر

شورای برنامه ریزی استان بوشهر با حضور رئیس جمهور

جزئیات مصوبات سفر ۲ روزه رئیس جمهور به استان بوشهر
مشارکت بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و مجموعه‌های نفتی این استان

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در دومین سفر استانی آیت الله رئیس جمهور به استان بوشهر ۸۲ مصوبه به تصویب رسید که در این قالب بیش از هشت هزار  و ۱۰۰ ملیارد تومان منابع برای توسعه عمرانی این استان اختصاص یافته است.

محسن منصوری روز جمعه در شورای برنامه ریزی استان بوشهر که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اعلام کرد: مهمترین پروژه‌های مصوب شده استان بوشهر در این سفر شامل تکمیل زیرساخت‌های منطقه اقتصادی شمال استان، تکمیل سدهای دالکی، ده رود و خائیز و باند دوم محور دالکی کنار تخته است.

وی اضافه کرد: از دیگر پروژه‌های مهم مصوب شده در این سفر ۲ روزه می‌توان به تکمیل کریدور ساحلی جنوب، تکمیل فاضلاب‌های بوشهر، گناوه و دیلم، تسریع در تکمیل راه آهن بوشهر به شیراز، بیمارستان‌های بوشهر، برازجان و مجتمع دندان پزشکی، تکمیل زیرساخت های میراث فرهنگی و بافت‌های تاریخی استان و تکمیل واحد ایران انرژی با رفع موانع آن اشاره کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور عنوان کرد: نکته‌ای که در این دور از سفر رئیس جمهور به استان بوشهر قابل توجه است مشارکت بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و مجموعه‌های نفتی این استان است که برای اولین بار بیش از پنج هزار میلیارد تومان در حوزه های نفت و پتروشیمی و حوزه‌های بالا دست تعهد کردند.

منصوری اظهار کرد: این میزان تعهد اتفاقی مهم و نشان دهنده این است که این بخش نسبت به مسائل استان بوشهر مسئولیت پذیرفته است.

وی در ارتباط با مصوبه‌های دور نخست سفر رئیس جمهور به استان بوشهر یادآور شد: در این سفر بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پروزه مصوب شد که بیشتر آن باید تا ۱۴۰۳ تکمیل و بهره‌برداری شود.

منصوری با بیان اینکه در زمان حاضر از برنامه جلو هستیم، گفت:تا این لحظه ۲ هزار ۷۴۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان شده است. همچنین ۴۱ درصد از تعهدات، اجرایی و عملیاتی شده و مابقی هم سال آینده و سال ۱۴۰۳ تخصیص داده می‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه دور نخست سفر به بوشهر، باید ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج پرداخت می‌شد که تاکنون بیش از تعهد و یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

ادامه دارد....