جزئیات انتخابات فدراسیون فوتبال مشخص شد

جزئیات انتخابات فدراسیون فوتبال مشخص شد

فدراسیون فوتبال با انتشار اطلاعیه ای از زمان برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برای انتخاب ریاست و اعضای هیات رییسه خبر داد.

 بر این اساس مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برای انتخاب رییس و هم چنین اعضای هیات رییسه 8 شهریور برگزار می شود. نامزدهای ریاست و هم چنین اعضای هیات رییسه می توانند از 14 تیر تا 20 تیر با مراجعه به سامانه آنلاین فدراسیون فوتبال برای شرکت در انتخاب ثبت نام کنند.

توضیحاتی که سایت فدراسیون فوتبال برای انتخابات شهریور ماه ارایه داده است از این قرار است:

1- انتخابات به شرح فوق برای چهار نفر از اعضای هيات رئیسه فدراسیون و به شرح ذيل انجام خواهد شد:
الف) رییس فدراسیون.
ب) 2 نایب رییس، شامل نایب رییس اول و نایب رییس دوم (که رییس کمیته مسابقات نیز هست).
ج) یک نفر عضو از بین مدیران عامل باشگاه های لیگ برتر و یا لیگ دسته اول.

2-  رییس فدراسیون، نواب رییس پیشنهادی و عضو هیات رییسه بر اساس پستی که برای آن نامزد شده اند توسط مجمع عمومی انتخاب می شوند. هریک از نامزدهای پست ریاست باید از 5 نفر از اعضای مجمع عمومی، تاییدیه اخذ نمایند. هریک از نامزدهای پست ریاست باید 2 نفر را به عنوان نامزدهای پست نایب رییس اول و دوم در فرم درخواست نامزدی خود معرفی نمایند. نواب رییس پیشنهادی و نامزد هیات رییسه باید از 2  نفر از اعضای مجمع عمومی تاییدیه اخذ نمایند.

3-  تاریخ اتمام دوره  مسئولیت رییس فدراسیون، نائب رئیس اول و نائب رئیس دوم و نماینده باشگاه ها در هیات رییسه ای که در مجمع 08/06/1401 انتخاب می شوند به همراه سایر اعضای هيات رئیسه ای که در مجمع عمومی انتخاباتی به تاريخ 10/12/1399 انتخاب شده اند، 09/12/1403 می باشد و زمان آغاز فعاليت اعضای جدید هیات رئیسه بعد از خاتمه مجمع عمومی که ایشان را انتخاب نموده است (08/060/1401) آغاز و در تاريخ 09/12/1403 به اتمام می رسد. هیچ شخصی نمی تواند بیش از 3 دوره متوالی یا متناوب، در هیات رییسه فدراسیون باشد (چه به عنوان رییس، نایب رییس یا سایر اعضای هیات رییسه).

4- رییس، نایب رییس اول و نایب رئیس دوم و نماینده باشگاه ها در هیات رییسه باید علاوه بر شرایط مندرج در بند 9 ماده 20 اساسنامه (اعضای ارکان فدراسیون باید منطبق با فرآیند مشروح در این اساسنامه و بدون هیچگونه نفوذ خارجی، انتخاب یا منصوب شوند. اعضای ارکان فدراسیون نباید هیچگونه سابقه محکومیت کیفری که مغایر با مسئولیت آنها باشد، داشته باشند)، در زمان ثبت نام دارای تابعیت ایرانی و ساکن جمهوری اسلامی ایران باشند. رییس، نایب رییس اول و نایب رئیس دوم و نماینده باشگاه ها در هیات رییسه فدراسیون باید علاوه بر سابقه فعالیت در فوتبال، حداقل 4 سال سابقه مدیریت ورزشی به شرح مندرج در ضمیمه یک اساسنامه را داشته باشند.

5-  براساس مقررات انتخاباتی، اعضای کمیته های انتخاباتی (بدوی - استیناف) می بایست بر فرآیند انتخابات مدیریت و نظارت نمایند و سایر اعضای ارکان فدراسیون نیز باید تکالیف قانونی خود را تا تکمیل فرآیند انتخابات (08/06/1401) انجام دهند.

6- هیچ یک از اعضای هیات رییسه نمی توانند به صورت همزمان رییس، معاون یا عضو یکی از ارکان مستقل فدراسیون، نماینده یکی از اعضای فدراسیون در مجمع فدراسیون، دبیرکل فدراسیون، داور فعال فوتبال، فوتسال یا فوتبال ساحلی، واسطه نقل و انتقالات، کارگزار مسابقات ، رییس ، معاون یا عضو کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون باشند .