جایگاه ششم استان فارس در ایجاد اقامتگاه بومگردی در کشور

جایگاه ششم استان فارس در ایجاد اقامتگاه بومگردی در کشور
هر اقامتگاه بوم‌گردی دراستان فارس جاذبه جدید گردشگری است

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از جایگاه ششم این استان در ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی در کشور خبر داد و بر لزوم تلاش برای بهبود این جایگاه تاکید کرد.

ابراهیم بختیاری روز سه شنبه در جمع فعالان و سرمایه‌گذاران اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۷۵ اقامتگاه بوم‌گردی در این استان فعال است، تصریح کرد: استان فارس ازنظر کمی و تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در کشور رتبه ششم را دارد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد انجمن‌های حرفه‌ای بخش خصوصی گردشگری در فارس یک ضرورت است، بیان کرد:  فعالیت‌ این تشکل‌ها ضمن ایجاد یک جایگاه حقوقی، مطالبه‌گری برای منافع تشکل‌ها را نیز به دنبال خواهد داشت. هر اقامتگاه بوم‌گردی دراستان فارس جاذبه جدید گردشگری است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: درواقع تشکل‌ها و انجمن‌های حرفه‌ای گردشگری بازوان توانمند برای اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس محسوب می‌شوند.

 بختیاری ارتقای سطح کیفی خدمات در اقامتگاه‌های بوم‌گردی را ضروری دانست و خدماتی را که در اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان فارس ارائه می‌شود را مثبت ارزیابی کرد.

بختیاری در بخش دیگری از سخنانش، توجه به دو مقوله آموزش و تبلیغات در حوزه گردشگری را ضروری دانست و افزود: این تصور اشتباهی است که فکر کنیم همه‌چیز را درباره گردشگری می‌دانیم چراکه این صنعت تخصصی بسیار وسیع، فراگیر و متنوع است و توسعه آن نیازمند خلاقیت با کسب مهارت و دانش است.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه هر اقامتگاه بوم‌گردی درواقع یک جاذبه جدید گردشگری محسوب می‌شود، گفت: هم‌اکنون تنوع گردشگری در بوم گردی‌هاست، چراکه ذائقه و سلیقه گردشگران حرفه‌ای در دنیا تغییر کرده است و این نوع گردشگران به دنبال تنوع هستند.

او در ادامه بر ضرورت تولید محتوا و تبلیغات در حوزه‌های مختلف خدمات گردشگری به‌ویژه اقامتگاه‌های بوم‌گردی تأکید کرد.

  شرکت‌کنندگان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند و خواستار راهکاری برای برون‌رفت از مشکلات این حوزه شدند.