جای خالی لهجه بوشهری در مدیران پارس جنوبی

جای خالی لهجه بوشهری در مدیران پارس جنوبی

نماینده دشتستان در مجلس گفت: مصوبه دولت برای ساخت پتروشیمی دشتستان بیش از یک دهه روی زمین مانده است. ابراهیم رضایی در مراسم افتتاح پروژه‌های پارس جنوبی با حضور اوجی وزیر نفت اظهار داشت: امروز خبرهای خوبی را شاهد بودیم که مدیران پروژه‌های پارس جنوبی با لهجه‌های مختلف اعلام کردند ولی جای لهجه بوشهری در بین مدیران پارس جنوبی خالی بود.

رضایی با بیان اینکه نیروی ما در صنعت نفت مظلوم هستند اضافه کرد: مردم به این وضعیت اعتراض دارند ولی داستان همیشگی ما این است که حق نیروهای مظلوم ما در پارس جنوبی تضییع شده است.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وقتی که اعداد و ارقام را نگاه می‌کنیم حق استان بوشهر از اعتبارات صنعت نفت خیلی کم دیده شده است.

وی در مورد کارگران پارس جنوبی نیز گفت: نارضایتی‌هایی وجود دارد و شاهد اعتصاب‌هایی هستیم که باید رسیدگی ویژه‌ای صورت گیرد و مشکلات آنها دیده شود و حقوق آنها به موقع پرداخت شود.

رضایی تاکید کرد: انتظار داریم که در وزارت نفت کار کارشناسی صورت بگیرد تا بتوانید جلوی متخصصین و کارشناسان از تصمیمات خود دفاع کنید. وقتی که پتروشیمی در کویر اجرا می‌شود به این معنا است که کار کارشناسی انجام نشده است.

وی ادامه داد: این چنین تصمیماتی در بلندمدت چالش‌های جدی را برای کشور در پی دارد؛ پتروشیمی دشتستان بیش از یک دهه است که تصویب شده و مصوبه هیئت دولت دارد ولی هیچ کاری صورت نگرفته است ولی در مقابل در بخش مرکزی کشور پتروشیمی‌های بزرگی ساخته شده است.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار داریم پتروشیمی دشتستان که فاصله‌ای هم تا دریا ندارد و امکان سنجی هم انجام شده با یک همت جدی راه‌اندازی شود.