جاده‌های فارس زیر بارش برف و باران/ سپیدان، رکورددار بارش‌ها

جاده‌های فارس زیر بارش برف و باران/ سپیدان، رکورددار بارش‌ها

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس گفت: به علت بارش باران، برف در برخی جاده‌های استان به رانندگان توصیه می‌شود با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

حمید احمدی گفت: بر اساس تصاویر دوربین‌های نظارتی مرکز و گزارش‌های دریافتی از همکاران مستقر در محور‌ها، همه جاده‌های اصلی استان باز و تردد روان است.

به گفته او؛ در محور‌های سروستان- قیروکارزین- استهبان کوار-بوانات-خرامه و نی ریز نیز بارش باران گزارش شده است.

احمدی افزود: همچنین جاده‌های منتهی به اقلید، گردنه کولی کش، بوانات به صفاشهر، بوانات به قادرآباد و خسروشیرین در حال حاضر برفی است.

او می‌گوید: در جاده جدید کازرون به دشت ارژن هم مه گرفتگی گزارش شده است. مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس گفت: راهداران در سراسر استان در آماده باش قرار دارند و در صورت نیاز برای انجام عملیات راهداری زمستانی از آمادگی لازم برخوردارند.

احمدی با اشاره به لغزندگی محور‌های مواصلاتی فارس گفت: همچون گذشته از رانندگان تقاضا داریم که از سلامت سیستم گرمایش و برف پاک کن خودروی خود اطمینان حاصل کنند و در صورت بروز هر گونه مشکل در هنگام سفر با سامانه ۱۴۱ یا سایر سازمان‌های امدادی تماس برقرار کنند.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس با بیان اینکه همراه داشتن زنجیر چرخ از الزامات سفر‌های زمستانی محسوب می‌شود، بیان کرد: در هنگام شب از تردد‌های غیر ضروری در محور‌ها و مناطق کوهستانی بطور جدی خودداری کنند.

ورود سامانه بارشی جدید از دیروز به فارس موجب بارش باران و برف در بیشتر مناطق این استان شده است. اداره کل هواشناسی فارس میزان بارش سامانه اخیر از دیروز تا صبح امروز ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه را اعلام کرد.

بیشترین میزان بارندگی سامانه بارشی اخیر با ۱۸ و ۶ دهم میلی متر در شهر اردکان شهرستان سپیدان به ثبت رسیده است. همچنین در نورآباد ۱۳ و ۴ دهم و ایزدخواست ۱۲ و ۲ دهم میلی متر باران باریده است. در شیراز هم در این مدت ۲ و ۷ دهم میلی متر باران بارید.

در اقلید بارش ۵ سانتی متری و ایزدخواست و اردکان هر کدوم ۴ سانتی متری برف هم گزارش شده است.