جاده مرگ بوشهر در صدر آمار فوتی‌ها

جاده مرگ بوشهر در صدر آمار فوتی‌ها

رئیس پلیس راه استان بوشهرگفت: بیشترین فراوانی تصادف‌های این استان در چند روز اخیر در مسیر ساحلی بوشهر - گناوه گزارش شده است.

سرهنگ صادق مزارعی رئیس پلیس راه استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر اکنون در شمار تصادف‌ها در مقایسه با سال گذشته ۱۲ درصد و از لحاظ فوتی افزایش ۷۰ درصدی تجربه کرده است.

رئیس پلیس راه استان بوشهر افزود: عمده دلیل افزایش فوتی‌ها در مقایسه با سال قبل نیز تصادفی بود که در محور ساحلی بوشهر - گناوه با هفت فوتی رخ داد و در مجموع تصادف‌های این استان شرایط خوبی نداشته و آمار آن بسیار بالا است.

وی عنوان کرد: با گرم شدن هوا بسیاری از رانندگان ورودی به استان بوشهر تجربه رانندگی در هوای گرم و مسیر طولانی ندارند که این مهم در نهایت خستگی و واژگونی خودروها را به دنبال دارد به عبارت دیگر تصادف‌های منجر به واژگونی به دلیل خستگی و خواب آلودگی رانندگان است.

این مقام انتظامی اظهار کرد: رانندگان به طور حتم باید پس از هر ۲ ساعت رانندگی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت کنند همچنین بیشترین شدت تصادف‌ها ناشی از سرعت غیرمجاز است که باید رانندگان این مهم را توجه کرده و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

مزارعی توضیح داد: محورهای دوطرفه استان بوشهر مانند محور ساحلی بوشهر - گناوه، جم - فیزوزآباد و دالکی- کنارتخته مستعد تصادف‌های رخ به رخ هستند که رانندگان باید در این محور احتیاط بیشتری داشته و از سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ اجتناب کنند.

وی بیان کرد: بیشترین فراوانی تصادف‌های استان بوشهر در چند روز اخیر  نیز در مسیر ساحلی بوشهر - گناوه گزارش شده است.

رئیس پلیس راه استان بوشهر خاطرنشان کرد: براساس گزارش‌های دریافتی در سه روز گذشته میزان ترددها در استان بوشهر در مقایسه با پارسال سه برابر شده است؛ از ابتدای اجرای طرح نوروزی پلیس که از ۲۵ اسفند ماه آغاز شده بوشهر افزایش ۶۸ درصدی در ورود مسافر را تجربه کرده است.