تیراندازی مرگبار در لس‌آنجلس

تیراندازی  مرگبار در لس‌آنجلس

مقامات پلیس لس‌آنجلس اعلام کردند عصر روز گذشته (به‌وقت محلی) بر اثر تیراندازی در پارکی در جنوب شهر لس‌آنجلس در ایالت کالیفرنیای آمریکا دست‌کم 2 تن کشته و 7 نفر دیگر مجروح شدند.

پلیس اظهار کرد به‌نظر می‌رسد تیراندازی از داخل یا نزدیکی یک نمایشگاه ماشین رخ داده و باعث کشته شدن 2 نفر و زخمی شدن 7 نفر دیگر شده است که به مراکز درمانی منتقل شدند اما حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.

براساس گزارش گاردین، تحقیقات پلیس در این باره آغاز شده است و احتمال تیراندازی در محل هنوز وجود دارد و تاکنون هیچ فرد یا افرادی در این رابطه دستگیر نشده‌اند.

آمریکا از لحاظ میزان وقوع تیراندازی‌های مرگبار رتبه اول را میان کشورهای دنیا به خود اختصاص داده است که این موضوع علاوه بر آزادی حمل سلاح، در برخی عوامل فرهنگی ریشه دارد.

در حالی که حوادث و تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا همیشه رخ می‌دهد و بسیاری از شهروندان این کشور و دموکرات‌ها خواستار اصلاح قانون حمل سلاح و کنترل سلاح هستند، انجمن ملی سلاح آمریکا، در نشست سالانه خود در تگزاس، ضمن رد پیشنهاد کنترل سلاح در این کشور، حمل اسلحه را یک حق انسانی اولیه عنوان کرد.

طبق آمارهای روزنامه گاردین، شهروندان آمریکا 4.4 درصد از شهروندان کل دنیا را تشکیل می‌دهند، اما مالکیت 42 درصد از کل سلاح‌های غیرنظامی دنیا را در اختیار دارند.