تولید زالو و عقرب در شهرستان کازرون با اهداف درمانی آغاز شد

تولید زالو و عقرب در شهرستان کازرون با اهداف درمانی آغاز شد

محمد اسکندری رئیس اداره محیط زیست کازرون گفت: دو مجوز تولید زالو و عقرب برای دو کارآفرین این شهرستان در راستای استفاده طبی و پزشکی صادرشده و تولید زالو به مرحله بهره برداری رسید.

از دوران مصر باستان استفاده از زالو در پزشکی برای درمان ناهنجاری‌های سیستم عصبی، درمان مشکلات دندانی، مراقبت از پوست و عفونت‌ها مرسوم بوده است. امروزه در جراحی پلاستیک و دیگر ریز جراحی‌هایی که نیازمند میکروسکوپ هستند، از زالو استفاده می‌شود. زالوها باعث خون‌رسانی به زخم و جراحت‌ها می‌شوند و آنها را درمان ‌می‌کنند.

راه اندازی کارگاه تولید زالو درکازرون
کارآفرین تولید کننده زالو در کازرون از راه اندازی یک کارگاه تولید زالو دراین شهرستان خبر داد و گفت : با مجوز اداره حفاظت محیط زیست کازرون و با هدف ایجاد اشتغال و کسب درآمد اقدام به راه اندازی کارگاه تولید زالو طبی در زمینی به مساحت ۳۸۰ متر شده است.

رضا پاک سرشت با اشاره به اینکه، این کارگاه اولین مرکز تولید زالوی طبی در شهرستان کازرون است گفت : در مرحله اولیه با پرورش یکهزار قطعه زالوی مولد شروع به کار شده است.

این کارآفرین شهرستان کازرون اضافه کرد:  تا آخر تیرماه از ۱۰ هزار زالوی مولد ۱۵۰ هزار زالوی قابل استقاده به دست می آید که به شرکت های تولید لوازم آرایشی و شرکت های طبی عرضه خواهد شد.

پاک سرشت در ادامه افزود: اعتبار هزینه شده تا کنون برای راه،اندازی این کارگاه افزون  بر۸۰۰ میلیون تومان آست و برای ۱۰ نفر ایجاد شغل شده است و در صورت تداوم تولید می توان برای ۴۵ نفر شغل ایجاد کرد.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۳۵ کیلومتری جنوب غرب استان فارس قرار دارد.