تولیت حرم شاهچراغ (ع) : دشمن هزینه می کند تا سد حجاب شکسته شود

سد حجاب که اگر شکسته شد، همه چیز نابود است

تولیت حرم شاهچراغ (ع) : دشمن هزینه می کند تا سد حجاب شکسته شود
حجت الاسلام و المسلمین کلانتری

تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) گفت: فعالیت در عرصه حجاب و عفاف، کاری جهادگونه است و خواهران و برادرانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، حقِ واجب الهی را ادا می‌نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین کلانتری، با اشاره به این نکته که نیازهای فرهنگی جامعه در یک سطح قرار ندارند، اظهار داشت: در کار فرهنگی، اوجب و واجب، مستحب و مباح داریم، برخی از واجبات هستند که اگر رعایت نشوند ده ها واجب دیگر از دست می رود، همچون عفاف و حجاب؛ که اگر از دست رفت بسیاری واجب دیگر نیز تحت الشعاع قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: حجاب، همچون سدی است که اگر شکسته شد، همه چیز نابود می شود. دشمن خیلی هزینه می کند و از تمام ابزارها، بهره می گیرد تا این سد در جامعه ما شکسته شود. البته باید توجه داشت که عفاف، حجاب و حیا، ریشه در ایمان و فطرت انسان دارد و به همین راحتی نمی شود آن را از بین برد، بخصوص در کشوری که مجالس و روضه های خانگی به وفور وجود دارد و ایمان و مذهب با مردمانش عجین شده است.حجت الاسلام و المسلمین کلانتری در ادامه با اشاره به لزوم کار تشکیلاتی و سازمان یافته در مقوله‌های فرهنگی از جمله موضوع حجاب، گفت: فضای فرهنگی جامعه اگر دست نیروهای ارزشی و در راستای گسترش عفاف و حجاب باشد، دشمن شکست خواهد خورد.

وی با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب بر «آتش به اختیار» در کارهای فرهنگی اظهار کرد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تاکید دارند علاوه بر مجموعه های مسئول دولتی، مجموعه های عظیم مردمی و جوانان صاحب فکر و دارای ابتکار و همت نیز باید «آتش به اختیار»، منافذ فرهنگی را مسدود و در این عرصه اقدام کنند و کار را پیش ببرند و در جای دیگر، می فرمایند آتش به اختیار به معنای «کار فرهنگیِ خودجوش و تمیز» است که در زمان دفاع مقدس همین جوانان انقلابی بودند، بعد از جنگ هم همین نیروهای ارزشی و گروه های فعال هستند که در این زمینه گام برمی دارند.تولیت حرم شاهچراغ (ع) ادامه داد: دولت سیزدهم نیز حرکتش در جهت توصیه های رهبر معظم انقلاب است و مسئولین استانی نیز همه دارند برای ترویج بیشتر فرهنگ عفاف و حجاب کار می کنند.