توضیحات شهردار شیراز در مورد پروژه های نیمه تمام شهر

نشست مدیران شهری با اصحاب رسانه برگزار شد

توضیحات شهردار شیراز در مورد پروژه های نیمه تمام شهر
شیراز جایگاه ویژه‌ای دارد که باید به آن توجه شود

نشست خبری مدیران شهری شامل شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز یکشنبه با هدف تشریح برنامه های مدیریت شهری برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی این کلانشهر در دهه فجر ۱۴۰۱ برگزار شد.

شهردار شیراز دوشنبه در نشست خبری در خصوص پروژه های نیمه تمام شهر شیراز گفت: حدود یک‌هزار پروژه کوچک و بزرگ در شهر شیراز وجود دارد که از ۱۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که با ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار ظرف یکی دو سال آینده می‌تواند به بهره برداری برسد.

محمدحسن اسدی در خصوص تکمیل پردیس سینمایی جوان در میدان کوزه گری نیز بیان کرد: این پردیس به دلیل خلع ید پیمانکار تقریباً به حالت تعطیل درآمده بود اما اکنون ۷۰ نفر در این پروژه مشغول به کارند و ظرف سه ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی اظهار داشت: ۱۱۲ پروژه بزرگ عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۳هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان در دهه فجر امسال افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

شهردار شیراز گفت: در صورتی که مصوبات شورای شهر با عنوان چشم انداز چهار ساله اجرایی شود، شکی نیست که شیراز ۱۴۰۴ با شیراز امروز در همه ابعاد و زمینه‌ها بسیار متفاوت خواهد بود.

اسدی با تصریح اینکه امسال به دلیل تعداد و تنوع پروژه‌ها برنامه‌های افتتاح و کلنگ‌زنی شهرداری شیراز در دو ماه آینده در ۵پنج یا ۶ مرحله اجریی می‌شود، ادامه داد: جشنواره پروژه‌های عمرانی در قالب جهش عمرانی کلانشهر شیراز از ابتدای دهه فجر تا نیمه شعبان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه پروژه‌های دهه فجر شهر شیراز در حوزه‌های عمرانی، خدماتی، گردشگری، رفاهی و حمل‌ونقل ریلی است، اظهار کرد: در حوزه حمل‌ونقل ریلی دو پروژه کلان خواهیم داشت و شروع عملیات اجرایی خط ۳ متروی شیراز، کلنگ‌زنی ۳ ایستگاه به ارزش پنج‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان، بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ مترو شیراز به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان تقدیم به شهروندان سومین حرم اهل بیت(ع) خواهد شد.

بهسازی معابر سطح مناطق شهرداری شیراز با اعتبار ۱۸۱ میلیارد تومان و لوله‌گذاری آب‌های سطحی در مناطق شهر شیراز با ارزش ۱۴۲ میلیارد تومان، پیاده‌روسازی در سطح مناطق با اعتبار ۲۱۱ میلیارد تومان و احداث نمازخانه و ساخت و بهسازی مساجد به ارزش چهار میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های دهه فجر بود که شهردار شیراز به آن اشاره کرد.

وی با اشاره به اهمیت پرداختن به ورزش و نشاط جامعه، تاکید کرد: هفت پروژه ورزشی شامل اجرای زمین چمن طبیعی در منطقه ۲، زمین فوتبال ساحلی باغ جنت، احداث دو سالن ورزشی و پیست موتور سواری در بوستان مادر با اعتبار ۵۳ میلیارد تومان جزو پروژه‌های دهه فجر امسال است.

اسدی در ادامه بیان کرد: پروژه احداث ایستگاه آتش‌نشانی در محله بنی‌هاشمی و بهره‌برداری از ایستگاه گویم و مرکز امداد و نجات شمال غرب شیراز به ارزش ۲۶ میلیارد تومان، احداث بوستان‌ها و باغ‌راه‌ها با اجرای ۱۱ پروژه به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان، در بخش بهسازی آسفالت و معابر در سطح مناطق شهر پروژه‌هایی با ارزش ۱۷ میلیارد تومان اجرایی می‌شود.

شهردار شیراز با بیان اینکه در مجموع برای احداث بزرگراه‌های شهر شیراز، اعتبار ۵۷۵ میلیارد تومانی تخصیص یافته است، افزود: در خصوص احداث بولوارها ۹ پروژه با ۲۹ میلیارد تومان اعتبار کلنگ زنی می‌شود.

وی افزود: عملیات اجرایی پارکینگ آیت‌ الله شهید دستغیب در مجاورت حرم حضرت شاهچراغ(ع) با ظرفیت هزار خودرو به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان در دهه فجر امسال آغاز خواهد شد.

اسدی، کلنگ‌زنی پروژه‌های ساختمانی با هفت پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۱۵ میلیارد تومان شامل تکمیل ساختمان فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس، احداث پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران منطقه ۲ و احداث ساختمان‌های مدیریت بحران مناطق ۶ و ۹ و فاز نخست ساختمان شهرداری مرکزی شیراز و تکمیل و اجرای ساختمان فرهنگی بوستان نماز و مجتمع تفریحی و گردشکری دراک را از جمله این طرح‌ها عنوان کرد.

شهردار شیراز در خصوص افزایش هزینه‌های پروژه‌های عمرانی به دلیل افزایش تورم و نوسانات ارزی گفت: طبیعتاً تورم بر افزایش هزینه‌های پروژه های عمرانی تاثیر می گذارد؛ اما اجازه نمی دهیم این موضوع بر جهش عمرانی شیراز تأثیر منفی داشته باشد.

اسدی به موضوع محرومیت‌زدایی از چهره مناطق ۱۱ گانه اشاره و خاطرنشان کرد: اعتبارات محرومیت زدایی به صورت ۱۰۰درصد تخصیص خواهد یافت و شهرداران مناطق مکلف هستند ۷۰ پروژه تعریف شده برای ۴۰ محله محروم را اجرایی کنند.

وی بر ضرورت تقویت و توسعه فرهنگ شهروندی در شیراز تاکید و بیان کرد: شیراز جایگاه ویژه‌ای دارد که باید به آن توجه شود.

شهردار همچنین بر ضرورت امیدآفرینی در مناطق مختلف و بخصوص مناطق کم‌برخوردار تاکید و خاطرنشان‌کرد: ایجاد ۱۰ کیلومتر خط ۲ مترو از شهرک میانرود تا میدان امام حسین(ع)، احداث دوربرگردان ها، دفع آب های سطحی، پروژه های ورزشی، ایستگاه‌های آتش‌نشانی، بهره‌برداری از یک هزار واحد پارکینگ در سطح شهر و مناسب‌سازی ۴۰ خیابان برای توانخواهان و نابینایان با همین رویکرد اجرایی شده است.