توضیح دانشگاه علوم پزشکی آبادان در خصوص کشف داروهای گران‌قیمت در متروپل

توضیح دانشگاه علوم پزشکی آبادان در خصوص کشف داروهای گران‌قیمت در متروپل

دانشگاه علوم پزشکی آبادان در پی انتشار مطلب کذبی در فضای مجازی تحت عنوان «کشف داروهای گران‌قیمت از مغازه فست‌فود ساختمان متروپل» به منظور روشن شدن موضوع و تبیین اذهان عمومی اطلاعیه یکشنبه را صادر کرد.

در این اطلاعیه ضمن عرض تسلیت بمناسبت حادثه دلخراش متروپل آبادان به هموطنان گرامی و داغدار آمده است: با توجه به اینکه داروخانه دکتر فاطمه بهرامی در طبقه همکف ساختمان پزشکان متروپل واقع شده است، در حادثه فرو ریختن ساختمان متروپل (ساختمان روبروی داروخانه) ورودی این داروخانه با ریختن آوار مسدود و امکان خروج کارکنان نیز غیرممکن می گردد.

در بخش دیگری از این اطلاعیه نوشته شده: با توجه به وجود درب خروج ثانویه داروخانه در لابی ورودی ساختمان و همچنین درب مشابه در مجموعه فست فود و رستوران ایتالیایی متروپل در این لابی، تنها راه فرار به بیرون از طریق این رستوران امکان‌پذیر بود و در روز حادثه نیز کارکنان داروخانه از درب‌های رستوران یادشده موفق به خروج از مهلکه می‌شوند.

در بخشی از اطلاعیه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان آمده: با توجه به قطعی برق منطقه، طولانی شدن عملیات آواربرداری و گرمای هوا، دکتر بهرامی به منظور جلوگیری از خراب شدن داروها با اخذ مجوز جابجایی اموال از کلانتری شماره ۱۶ امیرکبیر و هماهنگی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان اقدام به خارج کردن داروهای داروخانه‌ از طریق تنها راه خروجی که همان مغازه فست‌فود و رستوران ایتالیایی متروپل است، می نماید.

در ادامه این اطلاعیه نوشته شده: متاسفانه در این میان افراد فرصت طلب و ناآگاه از موضوع اقدام به ضبط تصویر از این جابجایی کرده و با انتشار آن در فضای مجازی آن را کشف داروهای گران قیمت از مغازه فست‌فود متروپل قلمداد می‌کنند.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان ضمن تکذیب و رد چنین شایعه‌ای با این موضوع، این حق را برای خود قائل می‌داند تا عامل یا عاملان انتشار دهنده مطلب فوق را از طریق مراجع قضایی تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

در پایان این اطلاعیه نوشته شده: با توجه به حساسیت موضوع و التهاب روحی جامعه و تاکید مقام محترم دادستانی مبنی بر برخورد شدید با انتشاردهندگان اخبار و مطالب کذب و ایجاد تشویش در اذهان عمومی آن هم در شرایطی که کارکنان خدوم حوزه سلامت در نخستین دقایق از بروز این حادثه پابه‌پای سایر خادمان مردم به انجام وظیفه ذاتی خود مشغول بوده‌اند، درخواست می‌شود تا انتشار دهندگان مطالب خلاف واقع را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

همچنین در این اطلاعیه از شهروندان خواسته شده به منظور کسب اطلاع از اخبار صحیح و مطالب واقعی، اخبار را صرفاً از منابع رسمی و معتبر دنبال نمایند.

برج دوقلوی متروپل دوشنبه (۲ خرداد ۱۴۰۱) دچار ریزش شد که در این سانحه تاکنون ۲۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.