تنگستان جوانترین مادرها را دارد

تنگستان  جوانترین مادرها را دارد

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: امسال بالاترین میانگین سنی مادران مربوط به شهرستان‌های بوشهر و جم با ۳۰.۱ و پایین‌ترین آن مربوط به تنگستان با میانگین سنی ۲۹ سال است.

اسکندر پاسالار صبح دوشنبه اظهار کرد: نسبت ولادت در شهرها و مناطق روستایی استان بوشهر به میزان ۳۲۰ است که نشان می‌دهد به ازای ثبت هر ۱۰۰ واقعه ولادت در مناطق روستایی تعداد ۳۲۰ ولادت در شهرهای این استان به ثبت رسیده است، بنابراین ۷۶ درصد ولادت‌های استان بوشهر در این بازه زمانی مربوط به نوزادان ساکن شهرها است.

وی با بیان اینکه بیشترین واقعه ولادت امسال، با هزارو ۳۷۹ واقعه در آبان ماه به وقوع پیوسته است، افزود: در ۱۰ ماهه سال جاری، بیشترین واقعه ولادت در شهرستان بوشهر با ۲۸.۱ درصد و کمترین میزان آن در شهرستان دیلم با ۳ درصد به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر اضافه کرد: میانگین سن مادران در ولادت‌های ثبت شده کشور ۲۹ سال و ۴ ماه است که این شاخص در استان بوشهر ۲۹ سال و ۸ ماه را نشان می دهد.

پاسالار خاطرنشان کرد: امسال بالاترین میانگین سنی مادران مربوط به شهرستان های بوشهر و جم با ۳۰.۱ و پایین‌ترین آن مربوط به تنگستان با میانگین سنی ۲۹ سال است و بیشترین ولادت ثبت شده به میزان ۴۲ درصد در پنج سال نخست زندگی مشترک زوجین و بعد از آن ۳۰.۶ درصد در فاصله ۶ تا ۱۰ سال رخ داده است.

وی ادامه داد: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در ۱۰ ماهه امسال ۱۰۵.۱ بوده است که نشان می‌دهد به ازای ولادت هر ۱۰۰ دختر ۱۰۵ نوزاد پسر در استان متولد شده‌اند که این شاخص در سال گذشته ۱۰۶.۱ بوده است.

پاسالار با بیان اینکه در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۹۳ واقعه دوقلوزایی و ۷ واقعه سه قلو زایی در استان بوشهر به ثبت رسیده است، عنوان کرد: پرتکرارترین نام‌ها در میان نوزادان متولد شده در این مدت  برای نوزادان پسر به ترتیب محمد، حسین، علی، امیر علی و امیر حسین و در میان نوزادان دختر فاطمه، زهرا، رستا، زینب و رقیه است.