تلفات زلزله اندونزی به ۲۶۸ تن رسید/ بسیاری از قربانیان دانش‌آموز هستند  

تلفات زلزله اندونزی به ۲۶۸ تن رسید/ بسیاری از قربانیان دانش‌آموز هستند   

مقامات محلی در اندونزی امروز (سه شنبه) اعلام کردند: با پیدا شدن تعداد بیشتری از اجساد جان‌باختگانِ زمین لرزه روز گذشته (دوشنبه) از زیر آوار ساختمان‌ها، شمار قربانیان زلزله که شهر سیانجور (Cianjur) در استان جاوه غربی را لرزاند به ۲۶۸ تن رسیده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس همچنین به نقل از مقامات محلی گزارش کرد: ۱۵۱ نفر همچنان مفقود هستند و ۱۰۸۳ نفر دیگر نیز دچار مصدومیت شده‌اند که از این تعداد بیش از ۳۰۰ نفر آسیب جدی دیده‌اند.

به گفته مقامات، بسیاری از کشته‌شدگان این حادثه دانش‌آموزان مدارس دولتی بودند که در لحظه وقوع زلزله و فروریختن ساختمان‌ در کلاس درس حضور داشتند.

تلاش‌های اولیه برای امدادرسانی به دلیل تخریب جاده‌ها و پل‌ها و قطعی برق و کمبود تجهیزات سنگین برای کمک به جابجایی آوارهای بتنی سنگین با مشکل مواجه شد. با این حال تا روز سه‌شنبه، روند تامین مواد غذایی برای زلزله زدگان و ارتباطات تلفنی بهبود پیدا کرد.

کامیون های باری حامل مواد غذایی، چادر، پتو و سایر لوازم از جاکارتا در اوایل روز سه شنبه به پناهگاه های موقت وارد شدند. با این حال هزاران نفر از ترس پس‌لرزه‌ها شب گذشته را در فضای باز سپری کردند.

همچنین بنابر گزارش رویترز تعداد افرادی که بر اثر این حادثه آواره شده‌اند نیز به ۷۰۶۰ نفر رسیده است.