تلاش دفاتر تسهیلگری برای بهبود کیفیت زندگی در بافت قدیم شیراز

تلاش دفاتر تسهیلگری برای بهبود کیفیت زندگی در بافت قدیم  شیراز

مدیردفتر تسهیلگری بافت قدیم شیرازاعلام کرد: برای بهبود کیفیت این منطقه آسیب پذیر در شیراز کارهای خوبی صورت گرفته که می توان به اعزام  ۵۰۰  معتاد متجاهر از محله بیات و لب آب شیراز برای ترک اعتیاد به کمپ های باز پروری اشاره کرد.

محمد رضایی افزود: در این دفتر پنج کارشناس در حوزه های اجتماعی، اقتصادی، حقوقی، مددکاری و شهرسازی با ارایه خدمات رایگان مشغول به کار هستند.

وی بیان کرد: با رویکرد پیشگیری از معضل اعتیاد به خانواده های آسیب دیده مشاوره های تخصصی داده شد و ۳۰ معتاد با کمک خانواده ها در کلینیک ها و کمپ ها مورد مداوا قرار گرفتند و افزون بر  ۱۰۰ نفر به موسسات خیریه درمانی ارجاع شدند.

رضایی با بیان اینکه مشکل اصلی و جدی بافت قدیم شیراز کم سوادی و بی سوادی است، اظهار داشت: در این زمینه طی تفاهم نامه با آموزش و پرورش، ضمن راه اندازی کمپ های سوادآموزی بیش از ۵۰ نفر از اهالی این مناطق در مراکز وابسته به نهضت سوادآموزی ثبت نام شده اند.

وی افزود: همچنین با حمایت خیرین و استانداری افزون بر ۲۵۰ بُن خرید کالا به خانواده های بی بضاعت داده شد، برپایی غرفه ها و نمایشگاه صنایع دستی برای بانوان بی سرپرست و بد سرپرست، برگزاری کارگاه آموزشی به منظور اشتغال زایی و کارآفرینی و ارایه وام و توزیع غذای گرم از جمله کارهایی بود که در این دفتر صورت گرفته است.

رضایی تصریح کرد: با همکاری بیمه سلامت  ۲۲۰نفر از اهالی بافت قدیم تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی گفت: ایجاد امکانات ورزشی و تفریحی، بهسازی محیطی و ایجاد کوچه های سبز برای جذب گردشگر، سنگ فرش کردن معابر و جمع آوری آب های سطحی از دیگر کارهایی است که صورت گرفته است.

 رضایی تاکید کرد: دفتر تسهیلگری و توسعه محلی بافت قدیم با همکاری معتمدین و مسئولان محله، توانسته اند در جهت رفع محرومیت زدایی از طریق جلب مشارکت مردم گام موثری بردارد.