تلاش برای برقراری ارتباط میان هنرمندان اسپانیا و ایران

تلاش برای برقراری ارتباط میان هنرمندان اسپانیا و ایران
محمدمهدی احمدی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا

رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا گفت: رایزنان فرهنگی در نظر دارند زمینه ارتباط هنرمندان ایران و کشورهای دیگر را برقرار کرده و محصولات آنها را در بازارهای بین‌المللی ارائه کنند.

محمدمهدی احمدی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا به همراه محسن توسلی معاون فرهنگی اداره‌کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز از نمایشگاه صنایع‌دستی طلاکوبی در ساختمان مرکزی این وزارتخانه بازدید کرد.

محمدمهدی احمدی در بازدید از این نمایشگاه افزود: یکی از وظایف رایزن‌های فرهنگی در عرصه بین‌المللی، ایجاد زمینه مناسب برای معرفی آثار هنری ایرانیان و صنایع‌دستی برای خارج از کشور است.

او ادامه داد: این نوع نمایشگاهی که امروز دیدم، نمونه‌ای از توانمندی هنری هنرمندان کشورمان است که می‌تواند در خارج از کشور توانمندی‌های صنایع‌دستی و بنیه غنی هنر ایران را در عرصه بین‌المللی معرفی کند و این موضوع زمینه‌ای برای برقراری ارتباط منطقی خواهد شد، ضمن اینکه اقتصاد فرهنگ تأمین می‌شود و بهتر می‌توانیم از این محصولات هنری، فرهنگی و صنایع‌دستی در عرصه بین‌المللی استفاده کنیم.

احمدی اضافه کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات و من به عنوان رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا به دنبال این هستیم تا زمینه ارتباطی بین هنرمندان اسپانیا و کشورمان برقرار کنیم تا بتوانیم این محصولات هنری را در بازارهای بین‌الملل ارائه کنیم.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا گفت: امیدوارم با ارتباط تنگاتنگی که در عرصه بین‌المللی با کشورهای مختلف از جمله اسپانیا برقرار می‌شود، بتوانیم توانمندی‌های کشورمان را معرفی کنیم.

نمایشگاه عَلم مشبک طلاکوب روز یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ در محل ساختمان مرکزی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افتتاح شد.

در این نمایشگاه ۱۱۰ قلم از آثار طلاکوبی از جمله عَلم مشبک طلا و نقره‌کوب، جاقرآنی طلاکوب، قلمدان‌های نقره‌کوب و مشبک، آثاری از کبوترهای طلاکوب و فیروزه‌کوب از این هنرمند صنایع‌دستی به نمایش گذاشته شده است.