تفاهم نامه۱۱۵میلیاردتومانی برای اجرای سدتنگ سرخ بویراحمد منعقد شد

تفاهم نامه۱۱۵میلیاردتومانی برای اجرای سدتنگ سرخ بویراحمد منعقد شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای تسریع در روند اجرایی سد تنگ سرخ، تفاهم نامه ای ۱۱۵ میلیارد تومانی با یکی از بانک ها از محل ماده ۵۶ منعقد شد.

آرش مصلح ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با اجرای سد تنگ سرخ، آب شرب شهر یاسوج و روستاهای مسیر به میزان ۲۵.۵ میلیون متر مکعب در سال تأمین می‌شود.

وی بیان داشت: همچنین تأمین آب کشاورزی شهرستان بویراحمد و دنا به میزان ۴۲.۴ میلیون متر مکعب، تأمین آب زیست محیطی رودخانه به میزان ۳۳ میلیون مترمکعب، فراهم کردن امکانات تفریحی و سیاحتی با توجه به جذابیت توریستی منطقه، کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارت به سازه‌های موجود در حاشیه رودخانه، از اهداف احداث سد تنگ سرخ است.

مصلح افزود: سد تنگ سرخ بویراحمد در ۲۳ آذرماه سال ۱۳۹۰ توسط وزیر وقت نیرو با هدف تأمین بلند مدت آب شرب و صنعت در شهرستان بویراحمد و بخشی از شیراز کلنگ‌زنی شد و این سد با گذشت ۱۱ سال، ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه سد تنگ سرخ، سدی خاکی با هسته رسی و دریاچه‌ای به وسعت ۶۸۵ هکتار و ۲۰۰۴ متر ارتفاع پی از سطح دریا در فاصله ۳۵ کیلومتری از شهر یاسوج واقع شده است، گفت: تأمین آب شرب شهر شیراز به میزان ۷۲ میلیون مترمکعب از دیگر اهداف سد تنگ سرخ است که این میزان آب، اضافه بر نیاز ما بوده و برای تأمین آب شرب مورد نیاز مردم مرکز استان فارس مصرف می‌شود.