تغییر ناگهانی داور دربی 98!

تغییر ناگهانی داور دربی 98!

با جلسه فوق‌العاده کمیته داوران، مهدی سیدعلی برای قضاوت دربی جانشین پیام حیدری شد.

در حالی که جلسه کمیته داوران در هفته گذشته برای انتخاب دربی ۹۸ برگزار شده بود و با موافقت اعضای این کمیته و دپارتمان داوری، قرار بود پیام حیدری داور دربی شود اما جلسه فوق‌العاده کمیته داوران در عصر روز یک‌شنبه، قاضی تقابل استقلال و پرسپولیس را تغییر داد و با موافقت اکثر اعضا قرار شد تا مهدی سیدعلی، نود و هشتمین داربی پایتخت را سوت بزند تا این داور برای نخستین بار قاضی جنگ سرخابی‌ها باشد.

این اتفاق در حالی افتاد که با ابلاغیه کمیته داوران به سیدعلی، او قرار بود دیدار هفته گذشته پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان را سوت بزند و همین باعث می‌شد تا قضاوت او در دربی غیرممکن شود اما سیدعلی در فاصله دو روز مانده تا دیدار پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان به کمیته داوران و دپارتمان داوری اعلام کرد که حاضر نیست این دیدار را سوت بزند و قضاوت این بازی به علی صفایی سپرده شد.

با وجود اینکه به نظر می‌رسید مسئولان کمیته داوران فدراسیون فوتبال با قهر سیدعلی و حاضر نشدن او برای سوت زدن دیدار پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان او را جریمه کنند، در چرخشی عجیب تصمیم گرفته شد که این داور باتجربه برای اولین بار دربی را سوت بزند. ظاهراً قرار بر این شده که سیدعلی بعد از سوت زدن دربی از دنیای فوتبال خداحافظی کند. پیش از این، از سید مهدی سید علی به عنوان گزینه اصلی قضاوت دربی به شرط خداحافظی از دنیای قضاوت فوتبال یاد می شد اما با توجه به مخالفت این داور با خداحافظی، انتخاب او منتفی شد.
در هر حال، باید منتظر ماند و عملکرد این داور را در «دربی به شدت حساس» دید؛ نبردی که سرنوشت سیدعلی به آن گره خورده است.

دیدار تیم های پرسپولیس و استقلال ساعت 17:30 پنج شنبه هفته جاری در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.