تعطیلی ۳ مرکز غیر مجاز ارائه دهنده خدمات درمانی در شیراز

تعطیلی ۳ مرکز غیر مجاز ارائه دهنده خدمات درمانی در شیراز
استفاده از هرگونه تجهیزات و دستگاه‌های درمانی بدون دریافت مجوزهای قانونی ممنوع است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از تعطیلی سه مرکز غیر مجاز ارائه دهنده خدمات درمانی، طی هفته گذشته در شیراز خبر داد.

دکتر مهرداد شریفی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: با پیگیری کارشناسان نظارت بر امور دندانپزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص گزارش‌های مردمی مبنی بر فعالیت دو مرکز دندانپزشکی بدون مجوز قانونی و پروانه مطب، با همکاری کارشناسان کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی دانشگاه، بررسی‌های لازم و پایش عملکرد این مراکز انجام شد.

او با اشاره به تعطیلی این دو مرکز دندانپزشکی غیرمجاز ادامه داد: همچنین یک مرکز غیرمجاز ارائه دهنده خدمات پوست، مو و زیبایی که از سوی افراد بدون صلاحیت اداره می‌شد و در زمینه انجام لیزر درمانی، تزریق ژل و بوتاکس مشغول بود، تعطیل و فرد متخلف به مراجع قضائی معرفی شده است.

این مقام مسؤول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم استان خواست تا اقداماتی مانند لیزر درمانی و سایر درمان‌های مرتبط با پوست، مو و طب سنتی ایرانی را تنها در مراکز پزشکی دارای مجوز دانشگاه علوم پزشکی انجام دهند.

معاون درمان دانشگاه یادآور شد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استفاده از هرگونه تجهیزات و دستگاه‌های درمانی بدون دریافت مجوزهای قانونی ممنوع است و هیچ شخصی نمی‌تواند بدون داشتن تخصص و مجوزهای لازم، از این دستگاه‌ها برای درمان بیماران استفاده کند.

دکتر شریفی از شهروندان خواست ضمن خودداری از مراجعه به واحدها و مؤسسات غیرمجاز درمانی، هرگونه تخلف یا دخالت غیرمجاز افراد بدون صلاحیت در امر درمان را در تماس با سامانه‌های تلفنی ۱۹۰ و ۱۸۱۹ اطلاع رسانی کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: مراکز مجاز ارائه دهنده خدمات درمانی، دارای تابلوی معتبر، پروانه طبابت و مجوز قانونی لازم هستند و این مجوزها باید در معرض دید عموم باشد.