تعطیلی ۲ پارکینگ طبقاتی در آبادان برای بررسی فنی و استحکام سازه

تعطیلی ۲ پارکینگ طبقاتی در آبادان برای بررسی فنی و استحکام سازه

سرپرست شهرداری آبادان گفت: ۲ پارکینگ‌ طبقاتی در پاساژهای الماس جنوب و سیتی سنتر این شهر برای بررسی فنی و استحکام بنا و سازه تعطیل شدند.

 محمدرضا متور چهارشنبه در برنامه بازتاب شبکه آبادان با اشاره به تشکیل کارگروهی از سوی شهرداری و نظام مهندسی آبادان برای بررسی و استحکام بناها و برج‌های بلند مرتبه در این شهر افزود: در اولین اقدام پارکینگ طبقاتی ۲ پاساژ تا اطلاع بعدی تعطیل و پس از بررسی فنی و تایید استحکام سازه بازگشایی خواهد شد.

وی به بررسی فنی سایر مجتمع های مسکونی از جمله برج وزرا در آبادان اشاره کرد و اظهار داشت: استحکام سازه، خاک و بنای ساختمان‌های بلند مرتبه ، ۲ پارکینگ طبقاتی همچنین پاساژهای شهر آبادان توسط کارگروه مذکور مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

مجتمع تجاری سیتی سنتر آبادان ۱۲۰ واحد تجاری را در خود جای داده است و مجتمع تجاری الماس جنوب آبادان ۲ طبقه تجاری با بیش از ۱۰۰ واحد تجاری و پنج طبقه پارکینگ طبقاتی با ظرفیت ۴۸۰ دستگاه خودرو دارد.

وی در خصوص بسته شدن پل کابلی امام رضا(ع) آبادان اظهار داشت: پل کابلی امام رضا(ع) آبادان که خیابان های طیب و بهمن را به هم وصل می‌کند به منظور انجام بازدید فنی دوره‌ای تا اطلاع ثانوی بر روی خودروها بسته است.

سرپرست شهرداری آبادان افزود:مسیر جایگزین برای تردد خودروها در نظر گرفته شده است وپل پس از تایید فنی بازگشایی خواهد شد.

پل کابلی امام رضا اسفند ۱۳۹۱ در مدت ۱۴ ماه با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار ساخته شد.

این پل با سازه‌ای از تیرآهن ، ورق و بتن با ۲۰۰ متر طول، ۲۸ متر ارتفاع و ۱۷ متر پهنا ساخته شده است.

این پل نخستین پل روگذر آبادان است که خیابان های طیب و بهمن را به هم وصل می کند و از بار ترافیکی میدان ابوالحسن می کاهد.