تعطیلی نخستین پمپ بنزین ساحلی جنوب کشور

تردد وانت‌های سوخت در بندرلنگه به مانند بمب سیار

مدتی است نخستین پمپ بنزین ساحلی واقع در اسکله صیادی روستای ساحلی گشته به دلایل نامعلومی تعطیل شده است.

این جایگاه عرضه سوخت، بنزین حدود ۷۰۰ فروند قایق صیادی را در این اسکله تامین می کرد که حال با تعطیلی این جایگاه صیادان با مشکلاتی برای تامین سوخت قایق‌های خود روبرو هستند.

یکی از مخاطراتی که در گذشته نیز صیادان با آن روبرو بوده اند همین تامین سوخت از جایگاههای عرضه سوخت در سطح شهر بندرلنگه می باشد که جابجایی سوخت به وسیله وانت و بدون رعایت اصول ایمنی انجام می شود که در سال ۹۷ نیز یکی از جایگاهها بر اثر آتش سوزی وانت های حمل سوخت دچار خسارات مادی شد و این حمل سوخت بدین شکل به مانند بمب سیار است که خود می تواند خسارات جبران ناپذیر جانی را در بر داشته باشد.

28 شهریور 1400، مجتبی قهرمانی دادستان عمومی و انقلاب وقت مرکز استان هرمزگان گفته بود: با دستور ویژه قضایی در راستای رفع موانع موجود در شروع به کار جایگاه عرضه سوخت شهدای خلیج فارس در اسکله گشه شهرستان بندرلنگه به عنوان نخستین پمپ بنزین ساحلی کشور صادر شد اما حالا چند هفته ای است که این پمپ بنزین تعطیل شده و عملا صیادان مجبورند صدها لیتر سوخت مورد نیاز خودشان را با وانت بار و موتور سیکلت از دیگر نقاط شهر تهیه و به مانند بمب متحرکی با خود تا اسکله گشه حمل کنند.

بندرلنگه بیش از 3 هزار قایق و شناور صیادی دارد و این وضعیت سبب گرفتاری صیادان شده و چشم انتظار تصمیم دادستانی و یا دیگر دستگاههای مسؤول در این باره هستند.