تصمیم ستاره شهیر سینمای فرانسه برای اتانازی

آلن دلون، هنرپیشه نامدار فرانسه، تصمیم به مرگ خودخواسته گرفت

تصمیم ستاره شهیر سینمای فرانسه برای اتانازی
آلن دلون در صحنه‌ای از فیلم «سامورایی»، اثر ژان پی‌یر ملویل - 1967

فرزند آلن دلون، ستاره فرانسوی سینمای جهان در دهه شصت و هفتاد میلادی، به یک شبکه آلمانی گفت که پدرش اعلام کرده است انتخاب او، اتانازی یا «مرگ‌ خودخواسته» است که طی آن، فرد عامدانه به زندگی خود پایان می‌دهد تا از رنج و درد رهایی یابد.

آنتونی دلون فاش کرد که پدرش از او خواسته است علاوه‌بر اجرای اتانازی، تا آخرین دقیقه در کنارش بماند اما او نپذیرفته و از همین رو، خواهرش آنوشکا مسئولیت پایان دادن به زندگی پدرشان را بر عهده گرفته است.

بر اساس گزارش‌ها، آلن دلون که چهره او در ایران با صدای خسرو خسروشاهی در ذهن فیلم‌دوستان نقش بسته است، در کتابی درباره زندگی خود از دلایل این تصمیم پرده برداشته است. زندگی‌نامه خودنوشت آلن دلون با عنوان «بین سگ و گرگ» در نوبت انتشار قرار دارد.

بازیگر ۸۶ ساله فرانسوی پیشتر در سال ۲۰۱۸ از علاقه و آمادگی خود برای «ترک این دنیا» گفته بود. او آن زمان در مصاحبه با نشریه‌ای فرانسوی تصریح کرد که بی هیچ پشیمانی این دنیا را ترک خواهد کرد چرا که همه‌چیز الکی است و تنها پول است که اهمیت دارد.

آلن دلون همکاری با برخی از نامدارترین کارگردانان تاریخ سینما از جمله لوکینو ویسکونتی، ژان‌لوک گدار، ژان پی‌یر ملویل، میکل‌آنجلو آنتونیونی و لویی مال را در کارنامه دارد.

او در سال ۲۰۱۹ به پاس یک عمر فعالیت هنری، جایزه افتخاری جشنواره سینمایی کن را دریافت کرد.