تشریح برنامه های هفته ورزش پهلوانی و زورخانه ای در استان فارس

تشریح برنامه های هفته ورزش پهلوانی و زورخانه ای در استان فارس

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس با اشاره به این نکته که سالروز نبرد تاریخی حضرت علی(ع) با عمروبن عبدود، به عنوان یک افتخار برای ایرانیان و مسلمانان جهان محسوب می شود، اهداف بزرگداشت هفته پهلوانی و ورزش های زورخانه ای را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، حیدر صفرپور سه‌شنبه 27 اردیبهشت در نشست خبری تشریح برنامه های هفته بزرگداشت ورزش پهلوانی و زورخانه ای، به برگزاری سه رویداد همزمان در این هفته اشاره و اضافه کرد: به جز بزرگداشت هفته ترویج و فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای، میزبانی چهارمین نشست هیئت رئیسه فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای در شیراز برگزار می شود و ما در شهرمان میزبان ۳۵ میهمان خارجی از ۸ کشور خواهیم بود.

صفرپور با بیان اینکه جشنواره مهم دیگری تحت عنوان "رسم جوانمردی" در شیراز برگزار می‌شود، گفت: ما از برگزاری این برنامه ها، اهدافی را ترسیم کرده ایم، که تقویت و ارتقا روحیه پهلوانی و پاسداشت ارزش های معنوی و اخلاقی، تقویت و ترویج فرهنگ پهلوانی در ورزش با تاکید بر فتوت و رسم جوانمردی، پاسداشت و صیانت از فرهنگ ملی ایرانی و اسلامی، ارتقای فرهنگ بومی کشور با استفاده از ظرفیت های ورزش زورخانه ای، و هنجارسازی و الگوسازی در حوزه ورزش، برخی از این اهداف  محسوب می شوند.

همچنین سرپرست هیئت ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی فارس، برنامه های این هفته هیئت را برشمرد که برگزاری یادواره درگذشتگان ورزش زورخانه ای، تور آموزشی بازدید از زورخانه ها ویژه راهنمایان گردشگری، حضور در منزل پیشکسوتان ورزش زورخانه ای، پویش نذرخون، تجلیل از خانواده شهید امنیت به عنوان شهید پهلوان، تجلیل از سادات ورزشکار، دیدار با نماینده ولی فقیه و یکی از علمای سادات شهر را شامل می شد.

سیدحسن حسینی با اشاره به این نکته که فرهنگ پهلوانی فقط مربوط به زورخانه نیست، افزود: فرهنگ پهلوانی یک سری فضائل و خصائصی را شامل می شود که می تواند در تمام ورزشکاران و آحاد جامعه ترویج پیدا کند و خبرنگاران نقش مهمی در ترویج این فرهنگ دارند.

هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای همه ساله به مناسبت سالروز نبرد تاریخی حضرت علی (ع) و عمروبن عبدود(۱۷ شوال) در سراسر کشور گرامی داشته می شود و امسال نیز از روز ۲۴ اردیبهشت ماه آغاز شده و  تا روز ۳۰ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.