ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی؛ معمای جای خالی غایبین

تیم ملی ایران در شرایطی به مصاف کره جنوبی می‌رود که چند بازیکن خود را در اختیار ندارد

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی؛ معمای جای خالی غایبین

تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 15:30 امروز در هفته نهم مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر به مصاف کره جنوبی خواهد رفت و این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که ملی پوشان در پایان بازی با عراق جشن صعود به جام جهانی را برگزار کرده و صعود به قطر قطعی شده است ولی بازی امروز از لحاظ حفظ صدرنشینی در نبرد با کره جنوبی اهمیت دارد. 

ترکیب احتمالی ایران مقابل این تیم به شرح زیر است:

 دروازه‌بان

در دروازه تیم ملی اگرچه مدعی ترکیب اصلی زیاد داریم ولی امیر عابدزاده در حال حاضر بهترین گزینه ترکیب اصلی است و در دو دیدار اخیر تیم ملی هم عملکرد قابل قبولی داشته است و به احتمال زیاد او در ترکیب اصلی امروز بازی خواهد کرد. 

مدافعان

حسین کنعانی‌زادگان که از سوی فدراسیون فوتبال از دو بازی ملی محروم شده بود، محرومیتش به دیدارهای دوستانه تغییر کرد تا امروز اسکوچیچ بتواند از حضور او در جمع نفرات اصلی استفاده کند. در کنار او با توجه به مصدومیت شجاع خلیل زاده وضعیت مبهم او مشخص نیست سرمربی تیم ملی چه تصمیمی خواهد گرفت. شجاع روز گذشته به تمرینات گروهی برگشته است ولی هنوز وضعیت پایداری ندارد و به احتمال زیاد امروز در ترکیب اصلی حضور نخواهد داشت و مجید حسینی که از مصدومیت طولانی برگشته گزینه دیگر بازی در کنار کنعانی زادگان است ولی با توجه به شرایط موجود به نظر می‌رسد شجاع در ترکیب امروز حاضر باشد. صادق محرمی هم دیگر غایب بازی امروز است و به خاطر نبود او در نهایت اسکوچیچ از دانیال اسماعیلی فر به اردوی تیم ملی دعوت کرده است و با وجود اینکه او در اردوهای قبلی نبوده و تجربه ملی لازم را ندارد ولی بهترین گزینه در اختیار اسکوچیچ در پست دفاع راست است. در سمت چپ هم امید نورافکن جایگاه ثابتی برای خودش دست و پا کرده است. 

 هافبک‌ها

سعید عزت اللهی هم دیگر غایب دیدار امروز است و اسکوچیچ‌ او را در اختیار ندارد و با توجه به غیبت این بازیکن و برگشتن احمد نوراللهی از مصدومیت به نظر می‌رسد وی در ترکیب اصلی حضور دارد و در کنار او دو گزینه محتمل وجود دارند که یکی از آنها حاج صفی و دیگری میلاد سرلک است و با توجه به اهمیت بازی و تجربه بالای حاج صفی به نظر می‌رسد او در ترکیب اصلی امروز حاضر است و بازوبند کاپیتانی را بر بازو خواهد بست. در سمت چپ وحید امیری بازی می‌کند و در سمت راست به دلیل ابتلای جهانبخش به کرونا وی حضور ندارد و گزینه محتمل جانشینی وی علی قلی‌زاده است. 

 مهاجمان

حضور سردار آزمون در ترکیب اصلی قطعی است و در کنار او و در نبود مهدی طارمی اسکوچیچ باید به فکر استفاده از یک مهاجم دیگر در ترکیب اصلی باشد. کریم انصاری فرد آماده است ولی به نظر می‌رسد اللهیار صیادمنش جوان گزینه آماده‌تری برای مسابقه امروز باشد. 

  ترکیب احتمالی ایران مقابل کره جنوبی:

امیر عابدزاده، حسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل زاده، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، احمد نوراللهی, احسان حاج صفی، وحید امیری، علی قلی‌زاده، سردار آزمون و اللهیار صیادمنش