ترخیص همه مصدومان کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد از بیمارستان

ترخیص همه مصدومان کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد از بیمارستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اعلام کرد: تمامی مصدومان حادثه کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد که ۱۵۵ نفر بودند با خدمات‌رسانی سریع و به موقع از بیمارستان ترخیص شدند.

خلیل عبدالهی گفت: در پی حادثه‌ای که به دلیل نشتی یکی از مخازن کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد به وقوع پیوست، ۱۵۵ نفر مصدوم شدند که این افراد به بیمارستان حضرت قائم(عج) این شهرستان منتقل شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ادامه داد: با تمهیداتی که اندیشیده شد تمامی مصدومان حادثه، مداوا و از بیمارستان ترخیص شدند.

عبدالهی افزود: خوشبختانه این حادثه فوتی نداشت و با رسیدگی سریع و به موقع به مصدومان نیازی به ارجاع آنها به مرکز استان هم نبود.

وی بیان داشت: چندین دستگاه آمبولانس و یک تیم کامل پزشکی از شیراز برای رسیدگی فوری به مصدومان حادثه با پرواز بالگرد اورژانس هوایی به فیروزآباد اعزام شدند.

عبدالهی با بیان اینکه برای تسریع در روند درمان مصدومان، تجهیزات و امکانات قابل توجهی از شیراز به فیروزآباد ارسال شد، گفت: معمولا در هنگام وقوع این نوع حوادث در سال‌های گذشته همه مصدومان همزمان با چندین آمبولانس به مرکز استان اعزام می‌شدند که اقدامی خطرآفرین بود اما با تدابیری که اتخاذ شد برای نخستین بار در هنگام بروز حادثه در فیروزآباد، تجهیزات قابل توجهی همراه با تیم پزشکی از شیراز به این شهرستان ارسال کردیم که این کار بی‌سابقه مورد تجلیل قرار گرفت.

وقوع حادثه به دلیل خطای انسانی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اعلام کرد: این حادثه به دلیل خطای انسانی اتفاق افتاد که با فرد خاطی برخورد خواهد شد.

عصر روز دوشنبه ۲۳ خردادماه حدود ساعت ۱۷:۰۰ حادثه‌ای به دلیل نشتی گاز یکی از مخازن در کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد فارس واقع در ۳۵ کیلومتری جاده فیروزآباد به عسلویه اتفاق افتاد.کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد مرداد ۱۳۹۹  افتتاح شد. این کارخانه در زمینه تولید کربنات سدیم فعالیت می کند که ظرفیت سالانه این واحد ۳۲۰ هزار تن است. تولیدات این شرکت در صنایع پایین دستی مثل شیشه و بلور، صنایع شوینده و پاک کننده، تصفیه آب و پتروشیمی استفاده می شود.