تداوم بارش ها و تندباد در استان بوشهر، ستادهای مدیریت بحران آماده باش هستند

خلیج فارس برای دریانوردان خطرناک است

تداوم بارش ها و تندباد در استان بوشهر، ستادهای مدیریت بحران آماده باش هستند
بارش‌ها تا فردا ادامه دارد

تداوم بارش‌ها و آغاز تندباد با سرعت بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و جهت جنوب شرقی تا شمال شرقی گاهی جنوب غربی از بامداد امرروز ( پنجشنبه) در پهنه استان بوشهر باعث شده تا ستادهای مدیریت بحران این استان در آماده باش کامل قرار گیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر افزود: همچنین سامانه بارشی از روز گذشته شمال و بخش مرکزی استان بوشهر را تحت تاثیر قرار داد و از بامداد امروز این سامانه بارشی با تندباد شدید همراه شده است.

کوروش دهقان اظهار کرد: انتظار می‌رود بارش‌ها از امروز در بخش مرکزی و شمال استان بوشهر شدت بیشتری داشته باشد و بتدریج این سامانه به سمت جنوب این استان حرکت کند.

وی بیان کرد: براین اساس همه ستادهای بحران شهرستان‌ها و دستگاه‌های امدادی و خدمت رسان استان بوشهر در حالت آماده باش ۱۰۰ درصدی قرار دارند.

دهقان ادامه داد: بیشترین میزان بارش‌ها تا ساعت ۶:۳۰ صبح امروز با ۴۵.۵ میلی‌متر مربوط به دیلم، خارگ ۳۹، بهرگان(امام حسن) ۳۲.۹، گناوه ۲۷.۵، بوشهر دریایی ۲۸، بوشهر فرودگاهی ۲۴.۲، اهر: ۱۳، خورموج ۱۲، برازجان ۱۰.۵، جم ۳.۶، دیر ۲.۹ گزارش شده است.

به گفته معاون پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر بارش‌ها تا فردا ادامه دارد و در این مدت وقوع باران، گاهی رگبار همراه با رعد و برق و وزش تندباد پیش‌بینی می‌شود.

زهرا راستگو اظهار کرد: فعالیت این سامانه بارشی از ظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه بیشتر شده و احتمال سیلابی‌شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی شدید معابر بویژه در روز پنجشنبه وجود دارد.

وی با اشاره پیش‌بینی وقوع بارش‌ها در استان‌های فارس و کهگیلویه‌وبویراحمد، تاکید کرد: احتمال روان‌آب این بارش‌ها به‌سمت رودخانه‌های فصلی استان و طغیان و بالا آمدن سطح آب وجود دارد، به‌همین دلیل مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ها و اسکان در کنار این نقاط به‌جد خودداری کنند.

خلیج فارس برای دریانوردان خطرناک است

وی گفت: ارتفاع موج دریا هم در این مدت ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۱۰ سانتی‌متر بوده است و بر اساس الگوهای هواشناسی خلیج فارس مواج و متلاطم و برای دریانوردی و صیادی خطرناک است.