تدارک برای ساخت سریال حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) در شیراز

مراحل تحقیق و پژوهش این سریال رو به پایان است

تدارک برای ساخت سریال حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) در شیراز
حمله تروریستی چهارم آبان ۱۴۰۱ در حرم شاهچراغ (ع)

 معاون سیما گفت: سریال حادثه تروریستی حرم حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) با همکاری سیمافیلم و شبکه فارس در شیراز ساخته می‌شود.

  محسن برمهانی در سفر به شیراز در جمع مدیران شبکه‌های سراسری و معاونان صداوسیمای مرکز فارس افزود: در زمان حاضر مراحل تحقیق و پژوهش این سریال رو به پایان است و تیم نویسندگی کار خود را شروع کرده است.

وی گفت: این سریال قرار است در سالگرد حادثه تروریستی شاهچراغ از رسانه ملی پخش شود.

حمله تروریستی چهارم آبان ۱۴۰۱ فردی مسلح به زائران حرم مطهر شاهچراغ (ع) به شهادت ۱۳ نفر و مجروح و مصدوم شدن ۳۰ نفر از هموطنان منجر شد. این اقدام که مسئولیت آن را گروهک تکفیری داعش برعهده گرفت، موجی از محکومیت در سطح ملی و بین‌المللی را در پی داشت.

معاون سیمای رسانه‌ ملی همچنین در این جلسه مرکز فارس را موفق‌ترین و کیفی‌ترین مرکز از نظر زیر ساخت و محتوا معرفی کرد و گفت: در آینده نزدیک شاهد تعامل بیشتر صداوسیمای مرکزفارس با شبکه‌های سراسری خواهیم بود.

معاون سیمای رسانه ملی در سفر به شیراز همچنین به دیدار نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز رفت.

آیت الله لطف الله دژکام در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های صداوسیمای مرکز فارس بیان کرد: این مرکز می‌تواند علاوه بر تولید برنامه‌های استانی در زمینه برنامه سازی برای سایر شبکه‌ها و مخاطبان گام بردارد.

وی از مخاطبان رسانه ملی به عنوان سرمایه‌های اجتماعی یاد کرد و گفت: با نگاه ویژه به مرکزفارس می‌توان این سرمایه‌ها را حفظ و راه را برای مشارکت بیشتر آن‌ها در سایر مقوله‌های توسعه هموار کرد.

وی گفت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته مجموعه همکاران صداوسیمای مرکزفارس بویژه در مناسبت‌های ملی و مذهبی به نظر می‌رسد آن طور که باید حضور مردم این خطه و دیار در شبکه‌های ملی دیده نمی‌شود.