تخصیص هزار میلیارد ریال اعتبار به مناطق سیل‌زده استان فارس

تخصیص هزار میلیارد ریال اعتبار به مناطق سیل‌زده استان فارس

نماینده شهرستان‌های داراب و زرین دشت از تخصیص هزار میلیارد ریال اعتبار به مناطق سیل‌زده فارس خبر داد.

محمدجواد عسکری بیان کرد: طی پیگیری‌های انجام شده با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مرحله اول هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب ماده ۱۷ قانون مدیدیت بحران کشور به مناطق سیل‌زده استان فارس تعلق گرفته است.

او گفت: متاسفانه در سامانه بارشی اخیر بسیاری از استان‌های کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه مسائل مربوط به زیرساخت‌های عمرانی و بخش کشاورزی دچار آسیب جدی شدند.

عسکری همچنین با اشاره به بازدید اخیر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از مناطق‌ سیل‌زده فارس، خاطرنشان کرد: طی بازدیدهای میدانی انجام شده توسط مقامات مسئول و دستگاههای امدادرسان نظیر جمعیت هلال‌احمر و بسیج و سپاه در شهرستان‌های مختلف فارس از جمله داراب، سرچهان، خرم‌بید، بختگان، بوانات و دیگر شهرها، مقرر شد در راستای حمایت و کاهش بخشی از آسیب‌ها به میزان مورد نیاز بودجه و اعتبارات لازم به این مناطق‌ اختصاص پیدا کند.

عسکری افزود: متأسفانه علی‌رغم حجم قابل توجهی از میزان خسارات وارده و درخواست‌های متعدد که این استان در زمینه تخصیص اعتبارات اعلام کرده بود اما این درخواست‌ها علی‌رغم درنظرگرفتن اعتبارات لازم توسط وزارت کشور توسط سازمان برنامه و بودجه به دلائل نامعلوم و غیرقابل توجیه اختصاص پیدا نکرد که با واکنش اجتماعی مردم فارس مواجه شد.

او ادامه داد: بر اساس دیدار اخیر و پیگیری‌هایی که عصر دوشنبه ۲۴ مرداد با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور داشتیم به منظور جبران خسارات ناشی از سیل و آبگرفتگی شدید در شهرستان‌های فارس در راستای قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و استناد به ماده ۱۷ قانون مدیدیت بحران کشور در قالب تنخواه‌گردان به میزان هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص گرفت‌.

نماینده داراب و زرین دشت در مجلس خاطرنشان کرد: در ادامه تلاش داریم تا با برآورد دقیق میزان خسارات وارده بتوانیم اعتبار مناسبی به منظور کاهش این آسیب‌ها برای استان فارس جذب کنیم‌.

عسکری گفت: همچنین به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به میزان ده هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر هم در روزهای آتی در اختیار وزارت کشور به منظور جبران خسارات مناطق سیل‌زده کل کشور قرار خواهد گرفت.