تجلیل شورای شهر شیراز از رشادت آتش‌نشانان

تجلیل شورای شهر شیراز از رشادت آتش‌نشانان
از ابتدای سال ۱۴۰۱ آتش نشانان شیرازی ۱۵هزار حادثه را کنترل کردند

در نود و دومین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز از رشادت آتش‌نشانان تجلیل شد.

مهدی طاهری در نود و دومین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به رشادت‌های آتش نشانان در پوشش عملیات‌های محوله گفت: عملکرد به موقع آتش نشانان در اطفای حریق مجتمع زیتون در تاریخ ۷ آذر ماه، کار بزرگ آتش نشانان شیرازی بود که باید ثبت و ضبط شود چرا که اگر آتش نشانان رشادت نمی‌کردند فاجعه‌ای رخ میداد که در تاریخ شیراز باید ثبت میشد.

او ضمن تشکر از رئیس سازمان آتش نشانی و آتش نشانان بیان کرد: متاسفانه در جریان چنین حوادثی آتش‌های بزرگ دیده میشود، اما هوشیاری‌ها و شجاعت‌های بزرگ دیده نمیشود.

عملیات‌های موفق در قلب بازار‌های تجاری

زارعی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شیراز نیز گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ آتش نشانان شیرازی ۱۵هزار حادثه را کنترل کردند و از حوادثی بزرگ از جمله حادثه انبار لوازم الکتریکی ۷۰۰ متری خیابان انوری، آتش سوزی بازار وکیل و مجتمع زیتون که هر کدام قابلیت تبدیل شدن به یک پلاسکو را داشتند پیشگیری کردند.

اسدی شهردار کلانشهر شیراز با اشاره به عملکرد موفق سازمان آتش نشانی در کنترل حوادث از تلاش‌های رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و این قشر زحمتکش تشکر و تقدیر ویژه کرد.

آتش پاد محمدهادی قانع رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز هم در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های ۸ ماه گذشته سازمان آتش نشانی بیان کرد: سازمان آتش‌نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شیراز مهمترین رکن مقابله با آتش‌سوزی و حوادث شهری است.

پاسخگویی به حوادث و امداد رسانی در حریق‌های این کلانشهر با پیچیدگی‌های خاصی رو به رو است و وظایف سازمانی همچون آتش نشانی با دو حوزه اداری و عملیاتی و ۷۰۰ پرسنل تنها به مبارزه با حریق خلاصه نمی‌شود و رسیدگی به کلیه امورات ایمنی شهری، پیشگیری از مخاطرات و پوشش انواع حوادث در سطح شهر را در بر می‌گیرد بنابراین، لازمه واکنش اثر گذاریک آتش نشان، توجه ویژه به آموزش، آمادگی جسمانی و در نهایت موفقیت در یک کار تیمی خواهد بود.

آتش پاد قانع با اشاره به عملیات‌های شاخص در ۸ ماهه سال ۱۴۰۱ ابراز داشت: در طول ۸ماه گذشته آتش نشانان ما در چندین حادثه مهم از جمله بازار وکیل، مجتمع زیتون و انبار خیابان انوری با حضور به موقع توانستند از حوادثی جلوگیری کنند که هر کدام ظرفیت تبدیل به یک پلاسکو را داشت و حتی در نمونه مشابه آن در سال ۹۸در یک کلانشهر کشور یکصد و ۴۰مغازه در آتش سوخت.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز همچنین در خصوص عملکرد موفق سازمان در ایجاد انگیزه کارکنان و اصلاح حقوق و دستمزد آتش نشانان با همکاری رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر، برگزاری دوره‌های تخصصی، اقدام به پیگیری مجدانه جهت راه اندازی دانشگاه علوم فنون آتش نشانی و استفاده از ظرفیت فوق العاده نیرو‌های باتجربه و در شرف بازنشستگی، ارتقا آمادگی جسمانی و تجهیزات ورزشی و آموزش‌های گسترده عمومی اشاره نمود و یادآور شد با توجه به ارتقا سطح دانش و آمادگی جسمانی آتش نشانان به ویژه با افزایش ۳۰۰ درصدی فضا‌های ورزشی آتش نشانان شیرازی موفق به کسب مقامات استانی، کشوری و حتی مدال طلای جهان شده اند.

او گفت: سازمان آتش نشانی با توجه ویژه به ساختار و سازمان پس از تدوین سند طرح جامع اطفا حریق کاملا برنامه محور و با چشم انداز ۲۰ ساله به بازسازی و به سازی ۷ ایستگاه عملیاتی، احداث چهار ایستگاه جدید و پیش بینی و ساخت چهار فضای رفاهی و آموزشی اقدام کرده است.

در پایان این مراسم نیز از عملکرد موفق و مدیریت رئیس سازمان آتش نشانی شیراز و آتش نشانان موثر در عملیات‌های شاخص تقدیر و تجلیل صورت گرفت.