تازه‌ترین اخبار از وضعیت بارش‌‌ها در فارس

تخریب ریل راه آهن حدفاصل خرم‌بید تا اقلید تکذیب شد

تازه‌ترین اخبار از وضعیت بارش‌‌ها در فارس

مدیرکل راه آهن فارس تخریب ریل راه آهن حدفاصل خرم‌بید تا اقلید را تکذیب کرد و اظهار داشت: چنین موضوعی صحت ندارد و تنها خط راه آهن شیراز به اصفهان دیواره‌های پل کیلومتر ۵۰۰+۸۸۵ (بین ایستگاه شهیدآباد و صفاشهر) در قسمتی از مسیر در کنار یکی از پل‌ها مقدار کمی آب شستگی برای آن پیش آمده بود.

مهرداد انصاری در ادامه توضیح داد: قطار‌ها صحیح و بسلامت از مسیر عبور کردند و هر دو قطاری که در ناحیه داشتیم به مقصد تهران از ناحیه استان فارس خارج و وارد استان اصفهان شدند.

مدیرکل راه آهن فارس مجددا تاکید کرد: این اقدام با رایزنی رئیس ایستگاه صفاشهر با معدن بنیاد صفاشهر و با استفاده از یک دستگاه لودر مربوط به این معدن انجام شد و قطار‌های فارس به طور ایمن از محل عبور کردند و تمهیدات لازم دیده شد.

انصاری با اشاره به آماده باش نیرو‌های راه آهن فارس، گفت: همکاران بصورت شبانه روزی در حال گشت زدن هستند و جزء همین مورد هیچ مشکلی در خط ریلی استان فارس وجود ندارد.

نجات جان سه نوجوان گرفتار در رودخانه تنگ سرخ

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: با آغاز بارش‌ها در شهر شیراز از روز گذشته سطح آب رودخانه‌ها بالا آماده و جریان آب شدت پیدا کرده است از این رو حرکت در مسیر رودخانه ها، ارتفاعات و مسیل‌ها خطرناک و حادثه ساز است.

او افزود: عدم توجه سه نوجوان به هشدار‌های ایمنی و عبور از رودخانه تنگ سرخ در شب جاری گرفتار شدن این سه شهروند را در وضعیتی خطرناک به دنبال داشت.

قانع گفت: با اعلام افراد حاضر در محل و ابراز نگرانی از وضعیت این سه جوان، سریعا تیم غواصی سازمان آتش‌نشانی شیراز مستقر در سطح شهر در محل حاضر و این سه نوجوان را به سلامت به محل امن انتقال دادند.

پرهیز از حضور در مسیر رودخانه‌ها و مناطق کوهستانی 

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز همچنین هشدار داد که شهروندان از مراجعه به ارتفاعات شیراز و جاده‌های کوهستانی و حضور در حاشیه مسیل‌ها خودداری کنند.

او گفت: قرار گرفتن در کنار درختان کهنسال٫ ساختمان‌های درحال ساخت، تیر‌ها و دکل‌های برق نیز خطرناک است.

نجات خانواده ۱۲ نفره عشایر در ارسنجان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره شامگاه جمعه ۷مردادماه موفق به نجات یک خانواده ۱۲ نفره عشایر گرفتار در سیل و بارندگی شدید شدند.

حسن خسروانیان بیان کرد: این خانواده ۱۲ نفر به همراه ۲ طفل شیرخوار در ارتفاعات فاقد جاده دسترسی کوه‌های شهرستان ارسنجان گرفتار شده بودند.

او افزود: پس از درخواست کمک این خانواده از ستاد مدیریت بحران، نیرو‌های جان برکف یگان حفاظت اداره منابع طبیعی توانستند با حضور به موقع نسبت به نجات آنان اقدام کنند.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان گفت: این خانواده پس از نجات، از سوی ستاد مدیریت بحران اسکان داده شدند و مواد غذایی لازم نیز در اختیار آنان قرار گرفت.

تخریب بند خاکی دستجرد در صفاشهر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: در پی بارش شدید باران در شهرستان خرم بید، بند خاکی دستجرد در این شهرستان تخریب شد.

خلیل عبداللهی اظهارداشت: در پی بارش شدید باران بند خاکی دستجرد تخریب شد و این حادثه موحب حرکت سیلاب به سمت صفاشهر شده است.

او گفت: اوضاع تحت کنترل است و در پی شکستن بند دستجرد و احتمال ورود سیلاب به شهر صفاشهر ستاد مدیریت بحران شهرستان خرم‌بید در حال تخلیه منازل فرسوده و در مسیر سیلاب ناحیه ۲ این شهر است.

مسعود هادی‌پور سرپرست فرمانداری شهرستان خرم بید نیز با اشاره به شدت گرفتن بارش‌ها در این شهرستان توصیه کرد: با توجه به حجم بالای بارندگی و سیلابی شدن بالادست رودخانه ها از هر گونه تجمع جهت تماشا و پارک خودرو و حضور در کنار رودخانه های پایین دست در مسیر مرکز شهر و همچنین در مسیر رودخانه شهید آباد و مسیل ها و بستر آن جدا خودداری کنند.

او در ادامه افزود : کشاورزان و دامداران لازم است ضمن جابجایی سریع ماشین آلات و دام خود از این مناطق فاصله گرفته و در مکان امن اسکان یابند.