بیماران زمینه‌ای  در بوشهر واکسن یادآور کرونا بزنند

علوم پزشکی بوشهر: میزان دریافت نوبت سوم واکسن کرونا در استان زیر ۴۰ درصد است

بیماران زمینه‌ای  در بوشهر واکسن یادآور کرونا بزنند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: افراد که بیماری زمینه‌ای مانند فشار خون و دیابت دارند حتما واکسن یادآور کرونا را دریافت کنند.

دکتر قاسم برجویی‌فرد می‌گوید: آمار‌ها نشان می‌دهد زیر سویه جدید امیکرون از نظر شیوع، از نظر درگیری و از نظر مرگ و میر نسبت‌به گونه‌های قبلی این ویروس در موج‌های ششم و هفتم خطرناک‌تر است.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت تاکنون ابتلای سه نفر را به سویه جدید کرونا تایید کرده است.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی برای جلوگیری از ابتلا به سویه جدید کرونا ضروری است.

برجویی‌فرد افزود: افرادی که بیماری زمینه‌ای مانند فشار خون و دیابت دارند به طور حتم واکسن یادآور کرونا را دریافت کنند.

وی افزود: تزریق واکسن یادآور پیش از ورود به موج جدید کرونا در کاهش ابتلا و شیوع بیماری کمک می‌کند و زمانی که وارد موج بیماری شدیم و نشانه‌های ابتلا نمایان شد دیگر تزریق واکسن تاثیر چندانی ندارد و مهار بیماری سخت می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر می‌گوید: باید با تزریق نوبت یادآور واکسن و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی زمینه‌ای فراهم شود که موج هشتم کرونا را به سلامت پشت سر بگذاریم.

برجویی‌فرد گفت: میزان دریافت نوبت سوم واکسن کرونا در استان زیر ۴۰ درصد است، بنابراین ۶۰ درصد مردم می‌توانند نوبت سوم را دریافت کنند و میزان نوبت چهارم نیز کمتر از ۱۰ درصد است.