بی احتیاطی تریلی در هرمزگان حادثه ساز شد

بی احتیاطی تریلی در هرمزگان حادثه ساز شد

در پی بی احتیاطی یک دستگاه  تریلی کشنده ماک که از سمت بندرلنگه به سمت شهرستان پارسیان در حوالی سه راهی باوردان در حال حرکت بود به علت تجاوز به چپ و برخورد با خودروی تیبا ۲ حادثه آفرید که در این حادثه متاسفانه تعداد ۲ نفر جان باخته و ۲ تن دیگر با توجه میزان جراحت به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس راه استان هرمزگان افزود: این حادثه حاصل بی توجهی راننده تریلی کشنده به علت تجاوز به چپ و برخورد با خودروی تیبا بوده که متاسفانه موجب ایجاد خسارت جانی و مالی شد.

سرهنگ مهدی نیکبخت به همه رانندگان بیان کرد: با توجه به گذراندن سفرهای پایان فصل تابستان و همچنین بازگشت زائران اربعین حسینی در محورهای مواصلاتی استان،  لازم است تمام رانندگان مقررات راهنمایی و رانندگی و همچنین تذکرات پلیس راه جدی گرفته و به هیچ وجه اقدام به تخلف از این مقررات ننموده  و با دقت بیشتری اقدام به رانندگی نمایند و با سرعت مطمئنه در جاده ها راننده کنند تا انشالله شاهد حوادث این چنینی و از این قبیل نباشیم.

سرهنگ نیکبخت با اشاره به توصیه‌های لازم برای سفر زوار در ایام اربعین اظهارکرد:‌ ما در ایام اربعین که مراسمی عظیم و احساسی برای مردم است، با چند موضوع گوناگون ترافیکی برای سفر زائران مواجه هستیم که باید به آن‌ها برای جلوگیری از بروز حوادث بعضا ناگوار ترافیکی توجه شود.

وی با اشاره به معضل خستگی و خواب‌آلودگی برخی زائران گفت: بسیاری از رائرانی که در راه برگشت از سفر اربعین هستند، از لحاظ جسمی خسته‌اند و نیاز به استراحت، آب، غذا و ... دارند، این افراد هنگامی که پشت فرمان می‌نشینند و قصد بازگشت می‌کنند، برای اینکه هرچه سریعتر به شهر، روستا و محل زندگی خود بازگردند با شتاب بیشتری رانندگی می‌کنند. همچنین سرنشینان خودرو نیز از راننده درخواست می‌کنند تا زودتر به مقصد برسند.

نیکبخت ادامه داد: هنگامی که راننده و سرنشیان سوار خودرو می‌شوند، پس از طی مسافتی بقیه مسافران به خواب می‌روند و راننده با حجم زیادی از خستگی ناشی از سفر باقی می‌ماند. قطعا این فرد در صورت ادامه رانندگی، دچار رخوت و سستی می‌شود و ممکن است دچار حادثه‌هایی نظیر خروج از جاده و واژگونی خودرو شود. حتی در برخی از موارد خودرو به سمت مخالف منحرف می‌شود و این موضوع به بروز تصادفات رخ‌به‌رخ می‌انجامد.

این مسئول انتظامی با بیان خسارات ناشی از واژگونی خودروها بر اثر خستگی و خواب‌آلودگی تصریح کرد: در تصادفات منجر به واژگونی همه سرنشینان خودرو متحمل صدمه می‌شوند و خودرو نیز به احتمال فراوان متلاشی می‌شود،  همچنین سرنشینان خودرو نیز مجروح و بعضا فوت می‌شوند که این موضوع اهمیت استراحت کافی پیش از شروع سفر را به رانندگان گوشزد می‌کند.