بوشهری‌ها از سفرهای برون استانی خودداری کنند

با توجه به هشدار سطح قرمز هواشناسی مردم از سفرهای غیرضروری به خصوص به سمت استان‌های فارس، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد خودداری کنند

بوشهری‌ها از سفرهای برون استانی خودداری کنند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: با توجه به هشدار سطح قرمز هواشناسی مردم از سفرهای غیرضروری به خصوص به سمت استان‌های فارس، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد خودداری کنند.

کوروش دهقان افزود: همچنین با توجه به طوفانی شدن خلیج فارس و احتمال غرق شدن شناورها به ویژه شناورهای کوچک انتظار می‌رود شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی از سفرهای دریایی در این مدت بپرهیزند.

وی بیان کرد: همچنین مردم از هرگونه حضور در حاشیه رودخانه، ارتفاعات، تجمع در مسیرهای پرخطر، تجمع بر روی پل‌ رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

دهقان یادآور شد: انتظار می‌رود مردم به خصوص جوامع هدفی که در معرض خطر قرار دارند به هشدارهای داده شده از سوی مدیریت بحران و هواشناسی توجه داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: همچنین به تمام فرمانداری‌ها آماده باش داده شده تا با همکاری شهرداران، بخشداران و دهیاران نقاطی که احتمال آسیب وجود دارد شناسایی و اقدامات لازم برای کاهش خطر انجام دهند.

وی اظهار کرد: از شب گذشته تاکنون ۲۵ میلی متر بارندگی گزارش شده اما براساس پیش بینی های انجام شده از ساعت ۹ صبح امروز تا غروب شدت بارندگی ها افزایش می یابد.

دهقان یادآور شد: هرچند آبگرفتگی در اثر بارندگی سامانه اخیر در برخی از مناطق گزارش شده اما تاکنون مشکل جدی ایجاد نشده و تمام مسیرهای ارتباطی استان باز و تردد در حال انجام است.

وی یادآور شد: براساس گزارش ایستگاههای هواشناسی استان بوشهر از شب گذشته تا ساعت ۶.۳۰ صبح امروز اهرم ۲۵، بوشهر دریایی ۲۱.۶، بوشهر فرودگاهی ۱۹.۱، خارگ ۱۱، جم و گناوه ۶.۳ ، برازجان ۶.۲ ، دی ۶.۱ ، دیلم ۵.۳ و بهرگان ۴.۵ میلیمتر بارش گزارش شده است.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان بوشهر سامانه قدرتمند بارشی از عصر امروز دوشنبه به تدریج در این استان فعال می‌شود و با فعالیت این سامانه تا اوایل روز چهارشنبه برای استان بوشهر وقوع بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد در سطح استان و روی دریا پیش‌بینی می‌‎شود.

براساس پیش‌بینی می‌شود طی روز سه شنبه بارش‌ها از شدت بیشتری برخوردار باشد که با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی (آگاهی و اقدام ضروری) انتظار می رود تمهیدات لازم برای جلوگیری از مخاطرات احتمالی پیش بینی شود.