بوشهری ها منتظر سامانه جدید بارشی باشند  

 بوشهری ها منتظر سامانه جدید بارشی باشند  

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از روز دوشنبه هفته آینده سامانه جدید بارشی در این استان فعال می‌شود.

پیام مساعدی افزود: با فعالیت سامانه یاد شده علاوه بر افزایش پوشش ابر، از اواخر وقت روز دوشنبه و طی روز سه شنبه برای استان بوشهر وقوع بارش باران، گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تند باد لحظه‌ای  پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: در این مدت سواحل استان نیز مواج و متلاطم خواهد بود.

مساعدی یادآور شد: همچنین با تداوم فعالیت سامانه بارشی اخیر در مناطق جنوبی استان در ساعت‌هایی از وقت امروز تا اوایل وقت فردا، بارش پراکنده باران، گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه ای دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و طی صبحگاه مه آلود و امروز تا اوایل وقت فردا در مناطق جنوبی استان در برخی ساعت‌ها ابری، بارش پراکنده باران، گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد پیش بینی می شود.

وی افزود: در این مدت جهت وزش باد شمال غربی تا غربی، در مناطق شمالی و مرکزی ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در نواحی جنوبی طی ساعت‌هایی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ و در هنگام تندباد بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

مساعدی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی و مرکزی ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ و طی ساعت‌هایی ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر پیش بینی می شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۰۰، مد اول ساعت ۰۹:۰۵، جزر دوم ساعت ۱۱:۵۰ و مد دوم ساعت ۱۹:۳۰ خواهد بود.