بوشهر تنها استانی که آزمایشگاه ژنتیک ندارد

بوشهر تنها استانی که آزمایشگاه ژنتیک ندارد

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: استان بوشهر تنها استانی است که فاقد آزمایشگاه ژنتیک است. علی احمد زاده صبح یکشنبه در مراسم امضای تفاهم با منطقه ویژه بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر آخرین استانی بوده که جهاد دانشگاهی در آن مستقر شده است و از ابتدای فعالیت خود خدمات گسترده‌ای را به دستگاه‌های مختلف ارائه کرده است.

وی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی اولین مجموعه در استان بوشهر بود که اوایل شیوع کرونا ، با وجود شرایط نگران‌کننده، موفق به راه‌اندازی آزمایشگاه ویروس‌شناسی و استفاده از کیت تشخیص کویید ۱۹ جهاد دانشگاهی شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر تاکید کرد: متأسفانه استان بوشهر تنها استانی است که فاقد آزمایشگاه ژنتیک است و ما این نوید را به مردم می‌دهیم که در آینده‌ای نزدیک آزمایشگاه ژنتیک در استان راه اندازی خواهد شد.

وی از شروع فعالیت جهاد دانشگاهی استان بوشهر در سال ۹۶ خبر داد و افزود: هفت دپارتمان تخصصی و بیش از ۴۰ هزار فراگیر آزاد و سازمانی در طول فعالیت جهاد دانشگاهی استان بوشهر آموزش و موفق به دریافت گواهینامه آموزشی شده‌اند که تعدادی بسیار خوبی از این فراگیران جذب بازار کار شدند.

احمدی‌زاده با اشاره به فعالیت مراکز آموزشی و پژوهشی و آزمایشگاهی جهاد دانشگاهی در نقاط مختلف استان بوشهر بیان کرد: تربیت نیروی متخصص، تدوین اسناد، آموزش زبان خارجی، آموزش در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی، توانمندسازی نیروهای بومی، ارائه خدمات تخصصی آبزی‌پروری، بانک سلول‌های بنیادی، ارائه خدمات در حوزه مشاغل خانگی و… از خدمات جهاد دانشگاهی در استان است.

احمد دشتی‌زاده مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر نیز بیان کرد: امیدواریم با اجرای این تفاهم نامه بتوانیم از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر استفاده کنیم و طرفین به اهداف مد نظر در این تفاهم دست یابند.