بهسازی و تعریض ۱۲۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان دشتستان

نقاط حادثه خیز جاده‌ها و معابر شهری فهرست شده است

بهسازی و تعریض ۱۲۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان دشتستان
تقریباً ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی در دشتستان نیاز به بهسازی دارد

فرماندار دشتستان از بهسازی و تعریض ۱۲۰ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان خبر داد.

احمد بنافی صبح سه‌شنبه در نشست شورای ترافیک شهرستان دشتستان اظهار داشت: بهسازی و ایمن سازی راه‌های روستایی نقش مؤثری در توسعه روستاها و کاهش تصادفات دارد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های اساسی و اولویت‌دار فرمانداری دشتستان بهسازی و تعریض محورهای مواصلاتی بین روستایی است.

فرماندار دشتستان ادامه داد: تقریباً ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی در دشتستان نیاز به بهسازی دارد که با وجود محدودیت‌های اعتباری تقریباً ۱۲۰ کیلومتر در حال تعریض و بهسازی است.

وی بیان کرد: نقاط حادثه خیز جاده‌ها و معابر شهری فهرست شده که هم اکنون ۱۰ نقطه از آن فهرست در حال ایمن سازی و رفع نقص است.

رفع نقاط حادثه خیز

بنافی افزود: همه نقاطی که مطابق مصوبات شورای ترافیک بایستی اقداماتی از قبیل نصب علائم ترافیکی و ایجاد سرعت کاه انجام گیرد دستگاه‌های مربوطه مکلف به انجام آن طبق برنامه زمان بندی شورای ترافیک هستند و هر گونه قصور و اهمال در انجام مصوبات شورای ترافیک قابل پذیرش نیست.

فرماندار دشتستان اضافه کرد: با ایمن‌سازی معابر و رفع نقاط حادثه خیز شهری کاهش چشمگیر تصادفات منجر به فوت را در شهرهای شهرستان شاهد بوده‌ایم و امیدواریم با مجموعه اقداماتی که در محورهای مواصلاتی بین شهری و روستایی نیز انجام می‌شود شاهد روند کاهش تصادفات باشیم.

وی خواستار تعامل هرچه بیشتر پلیس راهور، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در خصوص امور ترافیکی و ایمنی راه‌ها و معابر شد.