بناهای تاریخی «سادات تفاخ» در شوش و کرخه ساماندهی می‌شوند  

بناهای تاریخی «سادات تفاخ» در شوش و کرخه ساماندهی می‌شوند    

 رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شوش از آغاز ترمیم و ساماندهی بناهای تاریخی سادات تفاخ در شوش و کرخه خبر داد و تاکید کرد که این بناها ارزش تاریخی و معماری دارند.

علی بویری بیان کرد: این بناهای تاریخی در شمار شاخصه‌های معماری آرامگاهی در سطح خوزستان به شمار می‌رود که بر اثر عوامل انسانی و جوی آسیب‌های جدی و زیادی در این سال‌ها به این بناهای ارزشمند وارد شده است.

وی گفت: در روزهای گذشته به همراه کارشناسان اداره میراث فرهنگی شهرستان شوش بازدیدی از بناهای تاریخی سادات تفاخ شهرستان شوش و کرخه صورت گرفت و از نزدیک آخرین وضعیت این بناهای تاریخی مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان شوش با اشاره به اهداف بازدید میدانی از بناهای تاریخی ادامه داد: هدف از این بازدید میدانی بررسی و آسیب شناسی، تهیه و گزارش فنی و ارائه این گزارش برای برنامه‌ریزی به منظور ساماندهی و مرمت و همچنین استحکام بخشی بناهای تاریخی بوده است.

بویری تصریح کرد: انتظار می‌رود اهالی و جوامع محلی در حفاظت و صیانت از بناهای تاریخی میراث فرهنگی همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان شوش یادآور شد: در آینده نزدیک با هماهنگی و مشارکت مدنی اقدامات مؤثری و قابل توجه‌ای در زمینه مرمت و حفاظت از بناهای تاریخی ارزشمند انجام می‌شود.