بعدِ تعطیلات، صداش در میاد!

آمار پایین رعایت شیوه نامه های بهداشتی در میان مسافران نوروزی بوشهر

بعدِ تعطیلات، صداش در میاد!

پس از دو سال کرونایی، با توجه به آمار واکسیناسیون و روند سراشیبی فوتی ها، محدودیت های تردد در نوروز امسال برداشته شد تا شاهد هجوم مسافران به نقاط مختلف کشور از جمله استان بوشهر باشیم، اما میزان پایین رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط مسافران، زنگ خطر پیک جدید کرونا را به صدا درآورده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: پیک ششم ویروس کرونا تا قبل از تعطیلات با روند کاهشی در استان درحال سپری شدن بود اما با توجه به افزایش شمار بیماران بستری و سرپایی زنگ خطر شیوع این ویروس در استان به صدا درآمده است.

دکتر حسن ملکی زاده در نشست شورای اداری استان بوشهر آمار بستری های کرونایی را نگران کننده دانست و افزود: شمار بستری ها از ۴۲ نفر در یکم فروردین ماه امسال، به ۵۹ نفر در روز جاری افزایش یافته است.

وی بیان کرد: همچنین شمار آمار مراجعان سرپایی به بیمارستان‌های استان بوشهر نیز از ۱۴۰ نفر در اول فروردین به ۱۸۰ نفر و شمار جان باختگان نیز از یک نفر در دیماه به ۱۱۴ نفر در بهمن، اسفند و فروردین افزایش یافته است.

ملکی زاده اضافه کرد:آمارهای موجود زنگ هشداری برای خیز دوباره بیماری کووید ۱۹ در استان بوشهر است.

وی ادامه داد: بی توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تراکم و ازدحام شدید جمعیت در اماکن عمومی از جمله دلایل افزایش شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر است.

ملکی زاده یادآور شد: افزون بر سویه یک اُمیکرون سویه های ۲ و ۳ این واریانت نیز در کشور در مقیاس محدود شناسایی شده به همین دلیل باید نکات بهداشتی در خصوص پیشگیری از شیوع این ویروس جدی گرفته شود.