بستری ۸۲ بیمار و ثبت ۲ فوتی کرونا در فارس

بستری ۸۲ بیمار و ثبت ۲ فوتی کرونا در فارس

طبق آخرین آمار اعلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های فارس بستری شدند ودو نفر هم جان خود را از دست دادند.

براساس این گزارش، از ابتدای شیوع این بیماری تا صبح دوشنبه ۱۷ مرداد ، دو میلیون و ۱۹۷ هزار و ۵۴۸ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاههای فارس تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۴۵ هزار و ۸۸۵ بیمار مثبت شناسایی شده است.

این گزارش حاکیست، با بستری ۸۲ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۴۶۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۵۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، دو مورد فوتی ناشی از کرونا در فارس ثبت شده که مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت هزار و ۶۴ نفر رسیده است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۳۴ هزار و ۴۷۴ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

گفتنی است، در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۰۷ هزار و ۶۶۳ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۲۶ هزار و ۷۹۳ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۳۳ هزار و ۵۳۹ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۵۹ هزار و ۹۸۳ دُز نوبت سوم و ۸۷ هزار و ۳۴۸ دُز یادآور واکسن بوده است.