چه خبر از بزرگراه شیراز- فسا - داراب - بندرعباس؟

چه خبر از بزرگراه شیراز- فسا - داراب - بندرعباس؟

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس اعلام کرد که حدود یک چهارم از کل محور بزرگراهی شیراز-فسا-داراب-بندرعباس باقیمانده که در حال اجرا است.

محمودرضا طالبان دوشنبه ۲۱ آذر در حاشیه بازدید از پروژه بزرگراهی شیراز-فسا-داراب-بندرعباس، گفت: این پروژه بزرگراهی حدود ۳۵۰ کیلومتر طول دارد که ۲۱۴ کیلومتر آن تکمیل شده و ۷۵ کیلومتر هم در دست احداث است.

طالبان با بیان اینکه محور شیراز به بندرعباس، یکی از پرترددترین جاده‌های مواصلاتی و یک شریان استراتژیک است، افزود: طی سال‌های گذشته بالغ بر ۲۱۴ کیلومتر از این بزرگراه، حد فاصل شیراز-سروستان-فسا و تقاطع جلیان و سه راهی دولت آباد- کمربندی داراب-جنت شهر، احداث شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با بیان اینکه، محور مذکور اکنون در حال بهره‌برداری است، اظهار کرد: مسیر ۷۵ کیلومتری باقیمانده مربوط به محور حدفاصل تقاطع جلیان- سه‌راهی دولت‌آباد و خروجی جنت‌شهر- قلعه بیابان، است.

طالبان خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ٢٥ کیلومتر از این مسیر ٧٥ کیلومتری، با نهایی شدن زیرسازی آماده اجرای آسفالت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: این پروژه مهم، با وجود مطالبات زیاد پیمانکار، در سه قطعه فعال است و امیدوار هستیم که با تامین اعتبارات لازم و تخصیص منابع اعتباری، به زودی شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.