بزرگترین پارک آبخیز در منطقه تنگه رغز داراب احداث می‌شود

بزرگترین پارک آبخیز در منطقه تنگه رغز داراب احداث می‌شود

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از احداث بزرگترین پارک بزرگ آبخیز در منطقه تنگه رغز داراب خبر داد.

مسعود منصور شامگاه یکشنبه ۷ فروردین در جلسه شورای کشاورزی شهرستان‌های داراب و زرین‌دشت در خصوص شرایط واگذاری اراضی ملی برای سرمایه گذاری، گفت: فرآیند واگذاری اراضی ملی در سازمان جهاد کشاورزی و اداره امور اراضی مستقر در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان انجام می‌شود و منابع طبیعی مرجع واگذاری نیست.

او با بیان اینکه محدودیتی در واگذاری اراضی ملی برای اجرای طرح‌های اقتصادی و اشتغال زا که متضمن حفاظت از منابع آب و خاک باشند، وجود ندارد گفت: بسیاری از طرح‌ها از جمله زراعت چوب، کشت و توسعه گیاهان دارویی، احداث نهالستان و باغات جنگلی و طرح‌های جنگل کاری اقتصادی یا ایجاد باغ در اراضی شیبدار علاوه بر صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی موجب اشتغالزایی ساکنین جوامع محلی شده و نقش بسزایی در تامین اقتصادی و معیشت آنان دارد.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اضافه کرد: مردم می‌توانند در قالب طرح و قرارداد با منابع طبیعی در اجرای اینگونه طرح‌ها مشارکت کنند.

منصور در ادامه با اشاره به امکان احداث پارک بزرگ آبخیز در منطقه تنگ رغز شهرستان داراب گفت: این منطقه علاوه بر فضای گردشگری پتانسیل لازم برای اجرای پروژه‌های آبخیز را نیز دارد.

او خواستار پیگیری جدی این طرح از سوی فرمانداری و دهیاری این منطقه شد و اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد تا منابع لازم از محل اعتبارات ملی برای احداث این پارک اختصاص یابد.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور همچنین از انجام تعهدات منابع طبیعی در سفرهای اخیر به این شهرستانها خبر داد و افزود: مرمت حوزه آبخیز دولت آباد ونیز ساخت و تکمیل سازه‌های آبخیزداری مناطق فتح المبین و دره شور داراب از جمله اقدامات انجام شده در این شهرستان‌هاست.

منصور همچنین با اشاره به طبیعت زیبا و وجود جاذبه‌های گردشگری روستاهای کُنارحاجی و فتح‌المبین شهرستان داراب، گفت: این مناطق گزینه بسیار خوبی برای سرمایه گذاری و احداث پارکهای جنگلی برای استفاده گردشگران و مردم است.

او اظهار کرد: در چهارچوب قانون این عرصه‌ها در قالب طرح در اختیار سرمایه گذاران واجد شرایط قرار خواهد گرفت.

محمدجواد عسکری، نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین‌دشت و رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس نیز در این جلسه با تاکید بر تسهیل واگذاری اراضی ملی برای انجام سرمایه گذاری خواستار رفع موانع و بروکراسی‌های اداری برای واگذاری این اراضی و توسعه اقتصادی و رونق گردشگری این دوشهرستان شد.