برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در جوار آرامگاه حافظ

برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در جوار آرامگاه حافظ

مراسم احیای شب‌های قدر علاوه بر حرم مطهر احمدبن‌موسی(ع) در جوار آرامگاه حافظ شیرازی نیز برگزار می‌شود.

ماه رمضان رفته رفته به شب‌های پر برکت قدر نزدیک می‌شود، شب‌هایی که برتر از هزار ماه است و در آیات و روایات تاکید فراوان بر احیا و شب زنده‌داری در این شب‌ها شده است.

هر سال در مکان‌های مختلف از جمله حرم‌های مطهر و بقاع متبرکه برنامه‌های متفاوتی اجرا می‌شود که در شیراز محوریت همه برنامه‌ها حرم مطهر احمدبن‌موسی(ع) است که از ساعت 22:30 در شبستان امام خمینی(ع) برنامه‌ها اجرا می‌شود.

آیت‌الله دژکام و حجج اسلام بینازاده و حاج آقا حسینی سخنرانان شب‌های قدر در حرم مطهر احمدی و محمدی هستند و علاوه بر آن حاج کاظم محمدی، سید عباس انجوی، خلیل نگهبان، مهدی سروری و سعید خائف پناه به مداحی و قرائت ادعیه مشهور این شب‌ها می‌پردازند.

علاوه بر حرم مطهر احمدبن‌موسی(ع) مراسم احیای شب‌های قدر در جوار آرامگاه حافظ شیرازی نیز تدارک دیده شده که با قرائت قرآن، دعای جوشن کبیر و دعای ابوحمزه ثمالی و سخنرانی آیت‌الله دژکام نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز و حجه‌الاسلام والمسلمین نیری استاد حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.

عباس زحمتکشان و عبدالرحمن دانشجو از مداحان اهل بیت در این برنامه مداحی می‌کنند و برنامه در روزهای چهارشنبه 31 فروردین، جمعه 2 اردیبهشت و یکشنبه 4 اردیبهشت از ساعت 22 تا 2 بامداد برگزار می‌شود.

در این برنامه که به همت سازمان فرهنگی شهرداری شیراز ترتیب داده شده، سرویس بازگشت برای مردم قرار داده شده است.

همچنین هیئت دلدادگان حضرت رقیه (س) و کانون فرهنگی آل طاها (ع) نیز برنامه شب‌های قدر را با سخنرانی حجت‌الاسلام شیخ مجتبی امامی و مداحی حاج محمد رجبی، حاج صالح روزبه، حسن فرهمند، علی مرتضایی و امین طمراسی  در بنای مقدس بیت الرقیه (س) برگزار می‌کند.