برگزاری جشن بزرگ عید فطر در سعدیه با حضور علیرضا قربانی

برگزاری جشن بزرگ عید فطر در سعدیه با حضور علیرضا قربانی

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از برگزاری جشن بزرگ عید سعید فطر با اجرای علیرضا قربانی در شهر شیراز خبر داد.

مصطفی مشفقیان تأکید کرد: در روایات از رسول خدا وارد شده که مؤمن و روزه دار دو خوشحالی دارد؛ یکی هنگام افطار روزانه است که می‌بیند خدا سلامتی و توفیق داده تا روزه امروزش را تکمیل کند، یکی هم خوشحالی روز عیدش است که می‌بیند خداوند منت بر او گذاشت و سلامتی به او داد تا یک ماه روزه بگیرد و بنده مطیع پروردگار باشد.

وی با تأکید بر این مطلب که عید فطر یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان جهان می‌باشد توضیح داد: در روایات، عید فطر روز غلبه بر خواهش‌های نفس، روز بخشش و جایزه‌های خدا و روز جشن و شادمانی معرفی شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با استناد به سخن امام رضا (ع) پیرامون عید فطر گفت: عید سعید فطر از آن جهت عید قرار داده شده است که مسلمانان اجتماعی داشته باشند که در آن روز برای خدا بیرون آیند و گرد هم جمع شوند و به شکل جمعی پروردگار را به خاطر نعمت‌هایی که به آنان داده است، بستایند، بنابراین روز عید، روز تجمع، روز خوردن روزه، روز زکات، شوق و روز نیایش است.

مشفقیان ادامه داد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در راستای نکوداشت این روز بزرگ و ایجاد نشاط جمعی در جمع مؤمنین و شهروندان سومین حرم اهل بیت (ع)، روز یکشنبه جشن بزرگ عید فطر را با حضور علیرضا قربانی به عنوان خواننده در محل آرامگاه سعدی برگزار می‌کند و با موسیقی سنتی، اجرای برنامه‌های شاد و مسابقه، به استقبال عید سعید فطر می‌رود.