برنامه امتحانات دی‌ماه مدارس خوزستان چگونه است؟

برنامه‌ریزی امتحانی این نوبت امتحانات بر عهده مدارس و ستاد امتحانات منطقه است

برنامه امتحانات دی‌ماه مدارس خوزستان چگونه است؟

رئیس اداره سنجش و ارزیابی تحصیلی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان جزئیات برنامه امتحانات دی‌ماه را تشریح کرد.

روزبه باقرپور با اشاره به نحوه برگزاری امتحانات در دی‌ماه اظهار کرد: نوع اول امتحانات دی‌ماه، امتحانات پایانی نوبت اول است که برای کلیه دانش آموزان پایه‌های تحصیلی در مقاطع ابتدایی (اول تا ششم)، متوسطه اول (هفتم تا نهم) و متوسطه دوم (دهم تا دوازدهم) که روزانه تحصیل می‌کنند، برگزار می‌شود. این امتحانات که از آن‌ها با عنوان امتحانات نوبت اول یاد می‌شود طبق آیین‌نامه آموزشی و امتحاناتی در طول دی‌ماه برگزار خواهند شد. برنامه‌ریزی امتحانی این نوبت امتحانات بر عهده مدارس و ستاد امتحانات منطقه است.

وی افزود: در دی‌ماه امتحاناتی نیز برای دانش‌آموزان پایه نهم بازمانده از دروس دوره‌های قبل برگزار می‌شود که شامل بزرگسالان است و به صورت هماهنگ استانی برگزار می‌شود و طرح سوال آن نیز در استان انجام می‌شود. این امتحانات ویژه دانش‌آموزان بزرگسال و داوطلبان آزاد و دانش‌آموزانی است که دروس افتاده از دوره‌های گذشته داشته‌اند.

رئیس اداره سنجش  و ارزیابی تحصیلی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان  گفت: امتحانات نهایی کشوری نیز در دی‌ماه برگزار می‌شود که برنامه آن توسط وزارت آموزش و پرورش تنظیم می‌شود و تقریبا حدود ۸۰ تا ۹۰ هزار نفر درس در این امتحانات شرکت می‌کنند. این آزمون‌ها ویژه دانش‌آموزانی است که از سنوات گذشته در درس‌های نهایی رد شده‌اند و می‌توانند در دی‌ماه دوباره امتحان دهند.

باقرپور یادآور شد: بزرگسالانی که به صورت ترمی تحصیل می‌کنند نیز می‌توانند در این آزمون‌ها شرکت کنند. امتحانات نهایی از ۳ دی‌ماه آغاز می‌شوند و تا ۲۶ دی‌ماه ادامه خواهند داشت.