برق مصرفی چاه‌های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد رایگان می‌شود

برق مصرفی چاه‌های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد رایگان می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: برق مصرفی چاه‌های کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در فصل تابستان، در صورت همکاری کشاورزان رایگان می‌شود.

جمال معتمدی زاده با اشاره به رایگان شدن برق مصرفی چاه‌های کشاورزی و انعقاد قرارداد بین شرکت برق و کشاورزان، اظهار داشت: کشاورزان اگر در ساعات اوج بار پیک تابستان از ساعت ۱۱ تا ۱۸، حداقل به مدت پنج ساعت موتور چاه‌های خود را خاموش کنند، برق مصرفی آن‌ها در مابقی ساعات شبانه روز رایگان می‌شود.

وی افزود: کشاورزان و صاحبان چاه‌های کشاورزی برای بهره‌مندی از این طرح باید تفاهم نامه همکاری با شرکت برق را تا ۱۵ خرداد به امضا برسانند تا اسامی آن‌ها در سامانه شرکت توانیر ثبت شود.

وی با بیان اینکه حدود سه هزار مشترک برق با تعرفه کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، عنوان کرد: هزار و ۹۵۰ مشترک از این تعرفه اکنون با شرکت توزیع نیروی برق استان تفاهمنامه مدیریت مصرف را اجرایی کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، انعقاد تفاهم‌نامه با صنایع بزرگ استان را از دیگر اقدامات شرکت برق برای کنترل پیک بار تابستان برشمرد و افزود: بر اساس این تفاهم نامه صنایع استان یک ماه از فصل تابستان را به تعطیلات و تعمیرات خود اختصاص می‌دهند و در ساعات اوج مصرف نیز برق مصرفی خود را به حداقل می‌رسانند.

معتمدی زاده عنوان کرد: مشترکان برق خانگی در صورتی که از ابتدای خرداد تا پایان شهریور مصرف خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دهند به ازای هر یک کیلو وات ساعت کاهش مصرف، پنج برابر تعرفه آن پاداش می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره بر آمادگی کامل صنعت برق برای عبور از پیک بار تابستان، از همشهریان و مشترکان استان خواست با رعایت نکات مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف برق به عبور موفق از ایام سخت کمک کنند.

وی ادامه داد: تنظیم وسایل سرمایشی برروی دمای آسایش (۲۵ درجه)، استفاده از سایبان برای کولرهای آبی، استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف در ساعات پیک بار و استفاده از نور طبیعی در طول روز، از راهکارهای ساده مدیریت مصرف برق است که با انجام آن‌ها به راحتی می‌توان به پایداری شبکه‌های برق در ایام پیک بار کمک کرد.