برای نخستین بار در کشور؛ جشنواره سینمایی کشاورزی قاصدک در شیراز کلید خورد

معرفی ظرفیت ها، فرهنگ، منزلت و قابلیت بخش کشاورزی به جامعه

برای نخستین بار در کشور؛ جشنواره سینمایی کشاورزی قاصدک در شیراز کلید خورد
جشنواره با هدف معرفی و ترویج بخش‌های مختلف کشاورزی طراحی شده

جشنواره سینمایی کشاورزی قاصدک همزمان با هفدهمین نمایشگاه آیفارم در شیراز آغاز به کار کرد.

رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: امیدواریم این جشنواره در راستای معرفی ظرفیت ها، فرهنگ، منزلت و قابلیت بخش کشاورزی به جامعه گام بردارد.

سید عبدالوهاب نقیب با اشاره به سابقه طولانی کشاورزی در ایران و استان فارس به عنوان قطب کشاورزی کشور،بیان کرد: این گونه جشنواره‌ها می‌تواند بستر مناسبی برای ایجاد گرایش نسل جوان به بخش کشاورزی باشد.

مدیر اجرایی جشنواره سینمایی قاصدک نیز در این خصوص عنوان کرد: این جشنواره که در هفت بخش و در سطح ملی برگزار می‌شود، با هدف معرفی و ترویج بخش‌های مختلف کشاورزی به ویژه بخش‌های باغبانی، گلخانه، گیاهان دارویی، تنوع محصولات و همچنین معرفی زحمتکشان این بخش طراحی شده است.

امین صالحی اضافه کرد: جشنواره سینمایی قاصدک در بخش های فیلم کوتاه، بلند، سینمایی، عکس، موشن گرافیک، فیلمنامه، گزارش تصویری در موضوعات تخصصی حوزه کشاورزی به زودی فراخوان خواهد داد.

وی افزود: در نمایشگاه آیفارم تهران اولین سینما رویداد کشاورزی را در سطح ملی و بین‌المللی افتتاح کردیم که هدف از راه‌اندازی این سینما، تولید فیلم‌های سینمایی جهت هم‌افزایی، ترویج و شناسایی زحمتکشان این حوزه به منظور استفاده حداکثری از توان و پتانسیل آنها در سطح کشور و بین‌المللی‌ می باشد.

صالحی بیان کرد: این سینما به عنوان تهیه کننده و حامی آثار ارزشمند کشاورزی از افراد مستعدی که در جشنواره حضور پیدا می کنند، حمایت خواهد کرد.